آفتاب

سفر فرستاده ویژه رییس‌جمهور به لبنان

سفر فرستاده ویژه رییس‌جمهور به لبنان

قائم مقام وزیر امور خارجه و فرستاده ویژه رییس‌جمهوری کشورمان در ادامه سفر خود به کشورهای منطقه وارد لبنان شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرتضی سرمدی در نخستین برنامه کاری خود که از سوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و مقامات حزب الله همراهی می‌شد، بر مزار فرمانده بزرگ حزب الله شهید حاج عماد مغنیه و فرزندش شهید جهاد مغنیه و هم‌چنین سیدهادی نصرالله فرزند سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله حاضر شد و یاد آنان را گرامی داشت.

او بعد از ادای احترام به شهدای مقاومت اسلامی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگاران افزود: شهدای لبنان، قهرمانان بزرگی هستند که پرچم سرافراز مقاومت را به اهتزاز در آوردند و به الگو و نمادی برای مقاومت تبدیل شدند.

فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران، فرمانده بزرگ شهید حاج عماد مغنیه را قهرمانی بزرگ و شجاع خواند که با نثار خون خود زمینه پیروزی‌های مقاومت و برقراری ثبات و امنیت در لبنان را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: شکی نیست که توسعه، استقلال، عزت و شرف لبنان بدون فداکاری‌های قهرمانانه شهیدان مقاومت به دست نمی‌آمد.

براساس این گزارش فرستاده ویژه رییس جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (چهارشنبه) و در پنجمین ایستگاه سفر منطقه‌یی خود در راس هیاتی وارد بیروت، پایتخت لبنان شد.

سرمدی قرار است در این سفر دو روزه با مقامات ارشد دولتی، سیاسی، حزبی و مذهبی لبنان از جمله تمام سلام نخست وزیر، نبیه بری رییس مجلس و جبران باسیل وزیر خارجه این کشور گفت‌وگو کند.

وی قبل از لبنان به کشورهای عمان، عراق، تونس و الجزایر سفر کرده است.

فرستاده ویژه رییس جمهوری قرار است در دیدار با مقامات لبنانی آن‌ها را در جریان روند ماراتن مذاکرات هسته‌ای و بیانیه هسته‌ای که پنج‌شنبه هفته گذشته در سوییس منتشر شد، قرار دهد.

علاوه بر بررسی راه‌های گسترش روابط و مناسبات تهران و بیروت، تبادل نظر درباره تحولات منطقه و جهان به ویژه پرونده‌های یمن و سوریه و مبارزه با تروریست‌های تکفیری در دستور کار دیدارهای سرمدی با مقامات ارشد لبنانی قرار دارد.

انتهای پیام

کد N784585

وبگردی