آفتاب

معاون سیاسی وزیر کشور: احزاب سیاسی شناسنامه‌دار باید برای حضور فعال در انتخابات وارد عمل شوند

معاون سیاسی وزیر کشور: احزاب سیاسی شناسنامه‌دار باید برای حضور فعال در انتخابات وارد عمل شوند

ایسنا نوشت:

معاون سیاسی وزیر کشور بر رعایت اصل بی‌طرفی فرمانداران و بخشداران در انجام وظایف قانونی خود به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و فارغ از تنش های سیاسی تأکید کرد و گفت: تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم و فارغ از تنش های سیاسی از اصلی‌ترین ماموریت های مسئولان برگزاری انتخابات در سال جاری است.

محمدحسین مقیمی در سمینار فرمانداران و بخشداران استان آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم گسترش نشاط سیاسی در کشور گفت: احزاب سیاسی شناسنامه‌دار که طبق قانون می‌توانند در عرصه انتخابات حاضر باشند باید برای حضور فعال در این عرصه وارد عمل شوند.

وی افزود: کارگزاران دولت در شهرستان‌ها باید سیاست‌های دولت را به خوبی اجرا کنند و دقت کنیم تا از اموال دولتی له یا علیه کسی استفاده نشود و تلاش کنیم زمینه برای حضور هرکسی که فکر می‌کند می‌تواند در صحنه انتخابات وارد شود، باز شود.

مقیمی همچنین تاکید کرد: ما باید امکانات لازم را برای هرکسی که در خود آمادگی حضور در انتخابات را می‌بیند فراهم کنیم و شرایط و امکانات برگزاری انتخابات را نیز طوری فراهم کنیم که مردم به راحتی رای خود را به صندوق بیندازند و یک مشارکت حداکثری داشته باشند.

معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه خاطرنشان کرد: بایستی روحیه نشاط و امید در مردم ایجاد گردد و فعالیت احزاب و نهادهای مدنی در چارچوب قانون تقویت شود.

مقیمی در ادامه سخنان خود با برشمردن مهمترین عوامل تاثیرگذار در توسعه استان افزود: بکارگیری و بهره‌مندی از نیروهای با تجربه و کاردان در پست های مدیریتی را از راهکارهای تحقق توسعه استان و اجرای هر چه بهتر سیاست های دولت تدبیر و امید برشمرد.

معاون سیاسی وزیر کشور ضمن ابراز خرسندی از شکل گیری سیاست اعتدال‌گرایی دولت تدبیر و امید در کشور، از حضور جناح ها و احزاب مختلف در ترکیب کابینه، بدنه دولت و از همه مهمتر حمایت مقام معظم رهبری و ولی امر مسلمین از دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده هسته ای به عنوان نمونه های بارز مشی اعتدال در دولت تدبیر و امید نام برد.

وی با مثبت ارزیابی کردن روحیه بالای انتقاد پذیری دولت در شرایط فعلی گفت: دولت از نقد منصفانه و سازنده استقبال می کند.

مقیمی، کنترل و مهار تورم را از دیگر اقدامات مثبت دولت برشمرد و افزود: دولت تدبیر و امید علی رغم وجود شرایط دشوار و مشکلات و تنگناهای اقتصادی، توانست با تکیه بر خرد جمعی و برنامه‌ریزی‌های هوشمندانه و دقیق، روند افسار گسیخته تورم را کنترل و شرایط را برای تحقق رشد اقتصادی مثبت فراهم کند.

 

23503

کد N784500

وبگردی