آفتاب
/در آستانه روز فن‌آوری هسته‌ای/

مصری:‌ در بحث هسته‌ای، ظرفیت صادرات داریم

مصری:‌ در بحث هسته‌ای، ظرفیت صادرات داریم

یک نماینده اصولگرای مجلس ضمن تبریک به مناسبت سالروز فناوری هسته‌ای اظهار کرد: اکنون در جایگاهی قرار داریم که ظرفیت تولید و نیز ظرفیت صادرات را خیلی خوب در بحث هسته‌ای داریم.

عبدالرضا مصری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری ایسنا، با اشاره به سالگرد روز فناوری هسته‌ای اظهار کرد: خوشبختانه در بحث هسته‌یی در جایگاهی در دنیا قرار داریم که ظرفیت و توانایی هسته‌یی ما دیگر چیزی نیست که بر هیچ کشور و مردمی پوشیده باشد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت برای تحقیق و توسعه و تولید در کشور وجود دارد اظهار کرد:‌ البته ممکن است به خاطر تحریم‌های سنگینی که اعمال شد تا حدی دیرتر به آن رسیده باشیم اما بالاخره رسیدیم در حالی که بیش از 90 درصد کشورهای دنیا که تحریم هم نداشتند و همه درها به روی آنها باز بود اکنون یک درصد از توانایی که ما در بحث هسته‌ای داریم را ندارند.

این نماینده اصولگرای مجلس تاکید کرد: کشورهایی که نوکر آمریکا و اروپا بودند اکنون ظرفیتی که ما در کشورمان داریم را ندارند و این مساله نشان دهنده عزم و علم و اراده وتوان نیروهای ایرانی‌ است.

مصری با تاکید براین که ما ظرفیت تولید و ظرفیت صادرات در بحث هسته‌ای را داریم گفت: البته ظرفیت به روزرسانی علم را هم داریم یعنی این امکان را داریم که بتوانیم علم را توسعه دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: در خصوص مذاکرات هم پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و آنها تسلیم علم ما شده‌اند نه تسلیم داشته‌های ما، از ابتدا چالش‌هایی را برای ما ایجاد کردند اما اکنون می‌دانند که این علم در کشور نهادینه شده و از بین رفتنی نخواهد بود.

وی با بیان اینکه مذاکرات حاصل تلاش سالیان دراز است گفت: این تلاش از مقاومت ملت ایران سرچشمه گرفته و در دوره‌های گذشته تمامی دولتمردان برای به نتیجه رسیدن آن تلاش کردند اما انصافا باید ازتیم مذاکره کننده که کار طاقت فرسا و پرزحمت و بزرگی را انجام دادند تشکر کرد و یادمان نرود که همیشه مقام معظم رهبری فرموده‌اند که به تیم مذاکره کننده خودمان اعتماد داریم.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه خواسته‌ها و البته نقدهایی وجود دارد گفت: این مساله هم به خباثت طرف مقابل بر می‌گردد که در طول تاریخ متاسفانه شاهد خیانت‌های آنها بودیم، لذا باید مراقب طرف مقابل بود و اعتماد نداشته باشیم و در این زمینه لازم است که ما نه سیاه نمایی کنیم و نه بزرگ نمایی، بهترین کار واقع بینی است، باید واقعیت‌ها را دید ونقد منصفانه داشت.

انتهای پیام

کد N784292

وبگردی