آفتاب

دیک چنی: اوباما شدیدا به قدرت آمریکا لطمه زده است

دیک چنی: اوباما شدیدا به قدرت آمریکا لطمه زده است

معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا که از منتقدان سرسخت باراک اوباما محسوب می‌شود، در کتاب جدید خود گفت، همزمان با افزایش تهدید تروریسم، اوباما اجازه داده است تا قدرت آمریکا به شدت تقلیل یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیک چنی، معاون رئیس‌جمهوری سابق آمریکا انتقادات خود را در کتاب جدیدش با عنوان "استثنا: چرا جهان به یک آمریکای قدرتمند نیازمند است" مطرح کرده که با همکاری لیز چنی، دختر بزرگش آن را نوشته و قرار است اول سپتامبر سال جاری میلادی منتشر شود.

دیک چنی در بیانیه‌ای گفت: متاسفانه همزمان با مواجه ما با خطر آشکار و کنونی رشد سریع تهدید تروریستی، باراک اوباما به شدت قدرت ما را کاهش داده، متحدان آمریکا را رها کرده و به دشمنان ما جسارت و جرات بخشیده است.

دیک چنی به شدت از اقدامات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای استفاده از تکنیک‌های تهاجمی بازجویی از مظنونین خارجی تروریسم دفاع کرده و گفت: این اقدامات به معنای شکنجه نیستند.

وی ماه گذشته میلادی با انتقاد از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: هنگامی که به باراک اوباما نگاه می‌کنم، بدترین رئیس جمهور عمر خودم را می‌بینم. من همیشه از جیمی کارتر (رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا) انتقاد کرده بودم اما او در مقایسه با اوباما و لطمه‌هایی که به کشور ما وارد کرده، هیچی نیست و ما برای نجات یافتن از ریاست جمهوری او باید بهای سنگینی بپردازیم.

دیک چنی به مدت هشت سال معاون جورج واکر بوش، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و از طرفداران جنگ عراق بود.

انتهای پیام

کد N784260

وبگردی