آفتاب
/در آستانه روز فن‌آوری هسته‌ای/

می‌توانیم در آینده نزدیک فن‌آوری هسته‌ای را به کشورهای دیگر منتقل کنیم

می‌توانیم در آینده نزدیک فن‌آوری هسته‌ای را به کشورهای دیگر منتقل کنیم

منصوری آرانی در گفت و گو با ایسنا: بومی سازی فناوری هسته‌ای مهمترین دستاورد هسته‌ای کشور است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بومی سازی فناوری هسته‌ای را یکی از مهمترین دستاوردهای جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته دانست و گفت که می‌توان تجاربمان را به کشورهای دیگر منتقل کرده و از تجارب آنها نیز برای پیشرفت در فناوری هسته‌ای استفاده کنید.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی با اشاره به سالروز فناوری هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی تاکنون توانسته در فناوری هسته‌ای به پیشرفت‌های زیادی دست پیدا کند که در همین راستا مذاکرات و گفت و گوهایی که آخرین نمونه‌ی آن مذاکرات لوزان بود را با کشورهای مختلف انجام داده است.

وی افزود:‌ ما توانسته‌ایم به غنی سازی دست پیدا کنیم و تحقیق و پژوهش نیز را انجام دهیم. طبیعتا می‌توان از ظرفیت‌های به دست آمده در آینده نیز اشاره کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ملجس با اشاره به بیانیه سوئیس گفت: توانستیم در این دوره از مذاکرات ضمن تثبیت فناوری هسته‌ای، پژوهش و همکاری با مراکز علمی در دنیا را در آینده‌ی نزدیک انجام دهیم. طبیعتا در چنین شرایطی می توان از تمامی ظرفیت‌های علمی دنیا به خوبی استفاده کرد.

منصوری آرانی ادامه داد: فناوری هسته‌ای در کشور ما بومی سازی شده است طبیعتا می‌توان در آینده نزدیک تجاربمان را با کشورهای مختلف در میان گذاشته و از تجارب دیگران نیز برای پیشرفت بیشتر استفاده کنیم.

نماینده مردم کاشان با بیان اینکه تفاوت سالروز فناوری هسته‌ای امسال با سالهای دیگر در رسیدن به تفاهم در موضوع هسته‌ای با کشورهای 1+5 است گفت: بیانیه سوئیس نشان می‌دهد که کشورهای 1+5 حق ایران در غنی سازی انرژی هسته‌ای و تحقیق و توسعه در فردو و موارد دیگر را پذیرفته‌اند و در این شرایط قرار نیست که هیچ یک از تاسیسات متوقف نمی‌شود.

وی همچنین گفت که دستاوردهای جدیدی در روز فناوری هسته‌ای به نمایش خواهیم گذاشت که این حاصل کار دانشمندان ایرانی و بومی سازی علم در کشور است.

منصوری آرانی در پایان ابراز امیدواری کرد: این موفقیت‌ها برای مردم نجیبمان مفید باشد و شاهد گشایشی در بحث‌های اقتصادی و معیشتی مردم باشیم.

انتهای پیام

کد N784250

وبگردی