آفتاب

اشتون کارتر: القاعده از ناآرامی‌های یمن برای اقدامات خود سوءاستفاده می‌کند

اشتون کارتر: القاعده از ناآرامی‌های یمن برای اقدامات خود سوءاستفاده می‌کند

وزیر دفاع آمریکا امروز (چهارشنبه) گفت، شبه‌نظامیان القاعده از بی‌نظمی و هرج و مرج در یمن برای پیشروی در خاک این کشور سوءاستفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، "اشتون کارتر"، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر به توکیو گفت: وضعیت یمن همچنان کاملاً نابسامان و ناآرام است و برخی گروهها به ویژه القاعده در شبه‌جزیره عرب وجود دارند که از این بی‌نظمی در این کشور سوءاستفاده کرده‌اند.

کارتر در کنفرانسی خبری افزود، آمریکا به شدت نسبت به فعالیت القاعده در شبه جزیره عرب نگران است چراکه این گروه شبه‌نظامی علاوه بر جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای‌اش، تمایل حمله به اهداف غربی از جمله آمریکا را نیز دارد.

وی با اشاره به فعالیت القاعده در شبه‌جزیره عرب در یمن ادامه داد: ما شاهد پیشروی مستقیم این شبه‌نظامیان در خاک یمن هستیم چراکه آنها در تلاشند با شرکت در این نوع درگیری‌ها، خاک این کشور را تصرف کنند.

کارتر گفت: آمریکا که عملیات پهپادی سری را علیه القاعده در شبه‌جزیره عرب به راه انداخته، به مبارزه با تهدید این شبه‌نظامیان ادامه می‌دهد.

وی افزود: همیشه انجام عملیات‌های مقابله با تروریسم در زمانی که یک دولت باثبات و مشتاق همکاری وجود دارد، آسان‌تر است. مشخصا چنین شرایطی در یمن وجود ندارد اما این بدان معنا نیست که ما به اقدامات خود برای حفاظت از آنها ادامه نمی‌دهیم. ما این کار را به شیوه متفاوتی انجام می‌دهیم.

کارتر ادامه داد: آمریکا برای ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی اطلاعات شناسایی و نظارتی فراهم می‌کند تا به آنها در عملیات‌هایشان کمک کرده و من نیز روز سه‌شنبه با همتای سعودی خود در این باره مذاکره کردم.

انتهای پیام

کد N784183

وبگردی