آفتاب

فرمانده سابق ناتو: روسیه می‌تواند حمله جدید جدایی‌طلبان را در اوکراین هدایت کند

فرمانده سابق ناتو: روسیه می‌تواند حمله جدید جدایی‌طلبان را در اوکراین هدایت کند

فرمانده ارشد سابق ناتو اعلام کرد، نیروهای ارتش روسیه می‌توانند ظرف 60 روز آتی حمله جدید شورشیان را علیه نیروهای دولتی در اوکراین جنگ زده رهبری کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "وسلی کلارک"، فرمانده ارشد سابق ناتو یافته‌های خود را در نشست شورای آتلانتیک که اندیشکده‌ای آمریکایی در امور بین‌الملل است، تشریح کرد. این ژنرال بازنشسته و تیم کارشناسان نظامی وی به این نتیجه رسیدند که یک حمله قریب الوقوع در راه است.

طبق برآورد آنها، 9000 پرسنل روسیه و نیرو در شرق اوکراین فعال هستند و به تانک، سیستم‌های ارتباطی پیشرفته و سایر فناوری‌هایی که قابلیت‌های ارتش اوکراین را به چالش می‌کشد، مجهز هستند.

براساس این گزارش، انتظار می‌رود که نیروهای اوکراین در 60 روز آتی مورد حمله قرار بگیرند.

این ارزیابی بر پایه بررسی الگوی کنونی فعالیت ارتش روسیه، تحلیل اقدامات، اظهارات و روانشناسی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بدست آمده است.

به گفته وسلی کلارک، تقریبا صدهزار نیروی نظامی مازاد هم اکنون در شبه جزیره کریمه و یا در اطراف دیگر مرز روسیه با اوکراین مستقر هستند. تیم وی، کرملین را متهم کرده‌اند که جنگ مخفی و چندگانه علیه اوکراین از فوریه 2014 به راه انداخته‌اند و پیشنهاد داده‌اند تا کمک خارجی به شکل تسلیحات و سیستم‌های راداری به ارتش اوکراین تحویل شود.

در گزارش فرمانده ارشد سابق ناتو آمده است: این ایده که اوکراین در مقابل تجاوز روسیه بی‌نیاز از کمک است، اشتباه است و باید تغییر کند. ظرفیت‌های اوکراین کاملا نامناسب است.

انتهای پیام

کد N784108

وبگردی