آفتاب
حریت با اشاره به سفر ادوغان به تهران گزارش داد

احتمال همکاری مشترک ایران و ترکیه در مسأله یمن

احتمال همکاری مشترک ایران و ترکیه در مسأله یمن

در سفر روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به تهران و دیدار با حسن روحانی همتای ایرانی‌اش دو کشور مذاکراتی در جهت همکاری مشترک تهران و آنکارا برای ایجاد ثبات و صلح در یمن انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه حریت چاپ ترکیه در تحلیلی با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور این کشور در رأس هیأتی به تهران و دیدار با همتای ایرانی‌اش نوشت: بر اساس اطلاعات به دست آمده از ریاست جمهوری در دیدار دوجانبه روحانی و اردوغان تحولات یمن به طور کامل مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.

اردوغان در تهران اعلام کرد که ترکیه برای کاهش تنش و درگیری در یمن از همه کشورها می‌خواهد که مسئولیتی که بر عهده دارند را به جا بیاورند.

این روزنامه ترکی در ادامه با بیان این‌که روحانی و اردوغان با جزئیات، تحولات یمن را مورد گفت‌وگو قرار دادند آورد: ترکیه پیش از این نیز با مقامات عربستان سعودی و پاکستان درباره تحولات یمن دیدار و گفت‌وگو کرده است و با ایران نیز روز گذشته مذاکراتی انجام داده است تا بدین شکل چارچوبی برای حل مسأله یمن ایجاد شود.

همچنین پایگاه اینترنتی هابر ای در گزارشی درباره سفر یک روزه رئیس جمهور ترکیه به تهران و دیدار با مقامات ایرانی، نوشت: اردوغان در سفرش به ایران یک فراخوان تاریخی برای ایجاد مکانیزمی در جهت حل مسأله یمن ارائه کرد.

به نوشته این پایگاه خبری تحولات یمن از مهمترین محورهای دیدارهای رئیس‌جمهور ترکیه در تهران بود که در دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه ایران این مسأله مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N784034

وبگردی