آفتاب
نماینده کنگاور:

دولت از تکرار حوادث تروریستی در مرزها جلوگیری کند

دولت از تکرار حوادث تروریستی در مرزها جلوگیری کند

نماینده مردم کنگاور در مجلس، شهادت مرزبانان ایرانی در شرق کشور به دست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد و خواستار توجه دولت و مراجع مربوطه برای جلوگیری از تکرار این حوادث شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام وحید احمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز صبح امروز (چهارشنبه) با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب ضمن نامگذاری سال جدید به سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی فرمودند که آرزوی بزرگ ما برای ملت در این سال پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین‌المللی، جهش‌های علمی، عدالت قضایی و اقتصادی، ایمان و معنویت است و همه این خواسته‌ها و آرزوها در سایه همکاری‌های صمیمانه میان دولت و ملت دست یافتنی است.

وی افزود: در نظام اسلامی همه آحاد ملت با درک مسئولیت خود و شناخت شرایط حساس کنونی و ایفای وظیفه و نقش خود باید به سمت ادامه پیشرفت‌ها حرکت کنند، بحمدالله آثار این پیشرفت کاملا نمایان است و حتی مورد تصدیق دشمن نیز قرار گرفته و هیچ قدرتی نمی‌تواند این روند را متوقف کند مشروط بر اینکه همه مردم با هر طرز تفکر و سلیقه‌ای در سایه شعار سال و توجه به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب بر اساس مصالح ملی و رسالت تاریخی خود حرکت کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن عرض خسته نباشید به تیم مذاکره‌کننده که حقا کار سنگین و طاقت‌فرسایی را داشته و در آینده هم خواهند داشت می‌گویم که همچون گذشته با تکیه بر اصول و مبانی و حفظ ارزش‌ها و مولفه‌های اقتدار نظام مراقب رفتار طرف‌های مذاکره‌کننده باشند، خصوصا برخی از آنان که خباثت‌ها و دشمنی‌های بیشتری در قالب مکر و خدعه و عهدشکنی و زیاده‌طلبی و زورگویی داشته و از پرونده سنگین‌تری نزد حافظه ملت ایران برخوردارند.

احمدی خطاب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ادامه داد: با نصب‌العین قرار دادن رهنمودها و خطوط قرمزی که رهبری معظم در این حوزه ترسیم نموده‌اند ان‌شاءالله در احقاق حقوق ملت موفق باشید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: نکته‌ای که همه گروه‌ها و افکار و سلایق باید به آن توجه داشته باشند این است که این مهم یک رسالت ملی است و همه باید با همفکری و همکاری صمیمانه در جهت حفظ و ثبات و استمرار این غرور ملی و سرمایه مردم حرکت کنند و رفتار مجموعه درون نظام نباید موجب سوء استفاده دشمن قرار گیرد بلکه دشمنان ملت باید بدانند همه مردم ایران در این موضوع همفکر و هم‌نظر هستند.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در جنگ تحمیلی و مسائل پس از آن از مظلوم‌ترین استان‌های کشور از نظر زیرساخت و جذب بودجه بوده، اضافه کرد: امروز آمار بیکاری و معضلات اجتماعی در استان به شدت نگران‌کننده است گرچه تاکنون دولت‌ها در همه ادوار خدمات شایانی در استان داشته‌اند اما نیازمندی‌ها و مشکلات استان فراتر از این خدمات بوده است.

نماینده مردم کنگاور در مجلس خواستار برنامه‌ریزی مدون دولت برای رسیدگی به مطالبات مردم استان کرمانشاه شد و گفت: امیدواریم در سفر آینده رییس‌جمهور به استان کرمانشاه با استفاده از همه ظرفیت‌های استان و با محقق شدن چنین نگاهی در هیات دولت، مشکلات استان در مسیر مناسب و قابل قبولی حل شود.

احمدی اجرایی شدن کلیه مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال 90 به کرمانشاه را از مطالبات مهم مردم این استان عنوان و خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی پیرو مذاکرات و جلسات قبلی و تعهدات مسئولین در خصوص اجرایی شدن مصوبات دولت قبل مبنی بر بخشودگی وام زلزله دینور پاسخ دهند که آیا یک زمان دوازده ساله برای این امر کافی نیست؟

وی از وزیر جهاد کشاورزی نیز خواست برای رفع مشکلات چغندرکاران و نخودکاران استان و رفع مشکلات آب کشاورزی استان کرمانشاه اقدام کند.

انتهای پیام

کد N783991

وبگردی