آفتاب

ونزوئلا رسماً شهردار کاراکاس را متهم کرد

ونزوئلا رسماً شهردار کاراکاس را متهم کرد

دادستان‌های ونزوئلا رسماً شهردار کاراکاس، سیاستمدار اپوزیسیون این کشور را به ایجاد فضایی برای کودتا علیه رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای لاتین متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، اتهام علیه آنتونیو لدزما، شهردار کاراکاس و سیاستمدار اپوزیسیون ونزوئلایی در حالی مطرح شد که نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا قصد دارد تا در نشست رهبران منطقه‌ای در پاناماسیتی، پاناما شرکت کند و در این نشست باراک اوباما همتای آمریکایی‌اش نیز با رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا و متحد مادورو دیدار خواهد کرد.

در بیانیه دفتر دادستانی ونزوئلا آمده است: دفتر دادستانی روز سه‌شنبه رسماً شهردار کاراکاس را که 19 فوریه دستگیر شده بود، به ایجاد فضایی برای انجام کودتا تحت حمایت آمریکا علیه دولت کاراکاس متهم کرد.

خوزه لوئیس اورتا، دادستان کل کاراکاس لدزما 59 ساله را به توطئه‌چینی و خیانت علیه دولت ونزوئلا متهم کرد و خواستار عدم آزادی وی شد.

آمریکا نیز این ادعا در حمایت از کودتا علیه کاراکاس را رد کرد و آن را دروغ و بی‌پایه و اساس خواند و دستگیری شهردار کاراکاس را محکوم کرد.

لدزما در کنار لئوپولدو لوپز، دیگر مخالف دولت ونزوئلا زندانی است.

همسران این دو اپوزیسیون قرار است در نشستی غیردولتی که در حاشیه نشست قاره آمریکا در پاناما و در روزهای جمعه و شنبه برگزار می‌شود، شرکت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N783942

وبگردی