آفتاب

مک‌کین چهارمین دهه سناتوری‌اش را کلید زد

مک‌کین چهارمین دهه سناتوری‌اش را کلید زد

سناتور جمهوری‌خواه جان مک‌کین برای ششمین‌بار در انتخابات 2016 برای تصدی کرسی سنا وارد رقابت‌ها می‌شود و قصد دارد تا حدود سه دهه فعالیت خود را در این مجلس تمدید کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جان مک‌کین طرح خود برای نامزدی را در جریان ضیافت نهار اتاق بازرگانی و صنعت آریزونا اعلام کرد.

وی گفت: من از مردم آریزونا می‌خواهم که بار دیگر از من در انتخابات حمایت کنند. من به دنبال نامزدی در سنای آمریکا هستم. من مصمم هستم و از اعتماد و لطف شما سپاسگزارم.

ممکن است که وی در جریان کمپین انتخاباتی از سوی نامزدهای تی پارتی (حزب چای) به چالش کشیده شود چراکه آنها از سابقه وی در سنا رضایت ندارند.

مک‌کین تا زمان برگزاری انتخابات در 2016، 80 ساله خواهد شد اما می‌گوید که در وضعیت جسمی مناسبی به سر می‌برد و هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در سنا باقی مانده است.

وی گفت: من 16 ساعت در روز کار می‌کنم و کارهایی را که برای ایالت آریزونا و آمریکا انجام داده‌ام، بررسی می‌کنم.

مک‌کین زندانی سابق جنگی در دوران جنگ ویتنام بود و برای اولین‌بار در سال 1986 به سنا راه یافت.

وی سال 2000 نیز نامزد پست ریاست‌جمهوری شد و توانست در سال 2008 نامزد حزب جمهوری‌خواه شود اما نهایتاً رقابت را به باراک اوباما واگذار کرد.

مک‌کین در سال 2010 به آسانی در انتخابات سنا مجدداً پیروز شد و در مراسم‌های مختلف ماه‌های اخیر درباره طرح خود برای نامزد شدن برای ششمین‌بار سخن گفته بود.

انتهای پیام

کد N783918

وبگردی