آفتاب

تحریم یک صندوق خیریه "تروریست" پاکستانی از سوی آمریکا و عربستان

تحریم یک صندوق خیریه "تروریست" پاکستانی از سوی آمریکا و عربستان

آمریکا و عربستان سعودی یک صندوق خیریه پاکستانی را به اتهام جمع آوری پول برای گروه‌های تروریستی از جمله القاعده، طالبان و لشکر طیبه تحریم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هدف از این تحریم، اخلال در روند فعالیت مالی و عملیاتی "صندوق رفاه الفرقان" است؛ گروهی خیریه که در پیشاور پاکستان مستقر شده است.

طبق اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، گروه الفرقان جایگزین شاخه‌های پاکستانی "کمیته حمایت افغان" و "احیای جامعه میراث" شده است. دو گروه مذکور در رده سازمان‌های تروریست جهانی جای دارند و در سال 2002 در لیست تحریم‌های القاعده سازمان ملل قرار گرفتند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد، این گروه با تغییر نام تلاش کرده است تا از تحریم‌ها خارج شده و به "فعالیت‌های تروریستی" خود ادامه دهد. قسمتی از بودجه صندوق مذکور از سوی افرادی در کشورهای حوزه خلیج فارس تامین شده است. عربستان سعودی نیز گروه خیریه الفرقان را براساس قانون جرایم تروریستی و حکم سلطنتی تحریم کرده است. طبق آن تمام دارایی‌های الفرقان در هر کدام از این دو کشور ضبط می‌شود و عملا آمریکایی‌ها و سعودی‌ها از تجارت با آنها منع می‌شوند. آمریکا مدعی است که الفرقان یکی از خطوط اصلی ارسال حمایت‌های مالی و ضروری برای گروه‌های تروریستی و فعالیت‌های آنها در پاکستان و افغانستان است.

انتهای پیام

کد N783832

وبگردی