آفتاب
نیویورک تایمز خبر داد:

«رند پل» هم وارد گود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

«رند پل» هم وارد گود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد

سناتور رند پل دومین جمهوری خواهی است که به طور رسمی نامزدی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سناتور «رند پل» به طور رسمی نامزدی خود را در دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد. به این ترتیب، وی که یک محافظه کار «لیبرتارین» و یکی از اعضای پیشرو «تی پارتی» است، پس از سناتور «تد کروز» دومین جمهوری خواهی است که رسما نامزدی خود را برای حضور در رقابت های ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است.  

از جنبه های مثبت رند پال، سناتور جوان ایالت کنتاکی، می توان به گرایش همزمان وی به حزب لیبرتارین، شاخه آزادی خواه حزب جمهوری خواه و در مقابل عضویت وی در تی پارتی، شاخه افراط گرای حزب جمهوری خواه اشاره کرد.

 وابستگی رند پال به حزب لیبرتارین  که رهبری آن را پدر وی »ران پل»، سیاستمدار پیشکسوت و نامزد دو دوره ازانتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بر عهده دارد، به وی این فرصت را می دهد که نظر مساعد قشر جوان و اقلیت های رنگین پوست آمریکا را به خود جلب کند. از سوی دیگر، عضویت رند پال در تی پارتی نیز به وی در جذب آراء جمهوری خواهان محافظه کارتر کمک می کند.

از شعارهای انتخاباتی سناتور رند پل می توان به کاهش دوره محکومیت مجرمان مواد مخدر، تحقیقات بیشتر پیرامون تخلفات آژانس های اطلاعاتی آمریکا و کاهش حضور نظامی در دیگر کشورهای جهان اشاره کرد.

لازم به ذکر است که توفیق سناتور رند پل در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی بسیاری از هم حزبی های وی زیر سوال رفته است. اما، با توجه به وسعت طیف جمهوری خواه و اختلاف نظرهایی که در میان اعضای وابسته به شاخه های متفاوت این حزب وجود دارد، اتفاق نظر کلی بر آن است که محافظه کاران می بایست در جلب آراء اقشار متفاوت مردم رویکرد جدیدی را انتخاب کرده و از رویکرد قدیمی خود که حزب جمهوری خواه را به عنوان یک حزب سفید و مرفه مطرح می کند، فاصله بگیرند. به همین دلیل است که علیرغم باور کلی به عدم موفقیت رند پل، بسیاری شیوه وی را در تلاش برای به دست آوردن دل رای دهندگان آمریکایی مورد تمجید قرار داده و آن را الگوی خوبی برای دیگر نامزدهای حزب جمهوری خواه تلقی می کنند.

به گفته یک کارشناس، در این دور از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همه نامزدهای جمهوری خواه می بایست تلاش کنند تا خود را به عنوان بخشی از ائتلاف راست میانه رو معرفی کنند. اگر یک نامزد جمهوری خواه  موفق به اخذ ۵۰ درصد از رای سفید پوستان شود، بالطبع به ۳۰ درصد از رای رنگین پوستان نیز برای موفقیت در انتخابات ریاست جمهوری و ورود به کاخ سفید احتیاج خواهد داشت.

 لازم به ذکر است که بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، در میان نامزدهای جمهوری خواهی که احتمالا در این دور از رقابت ها حضور خواهند داشت، «جب بوش» برادر رئیس جمهور اسبق آمریکا طبق نظرسنجی ها از محبوبیت بیشتری برخوردار است اما وی تا کنون نامزدی رسمی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نکرده است.        

کد N783713

وبگردی