آفتاب
سرگئی لاوروف:

کلید عادی سازی روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا در دست اوکراین است

کلید عادی سازی روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا در دست اوکراین است

وزیر امور خارجه روسیه از هم قدمی کی یف با واشنگتن برای کارشکنی در اجرای پیمان «مینسک» سخن گفت و آمریکا را به عدم تمایل برای بهبود روابط میان مسکو و اتحادیه اروپا متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، در مصاحبه با خبرگزاری «ریانووستی» از عدم تمایل ایالات متحده آمریکا به پذیرش موفقیت پیمان مینسک و نقش آن در بهبود روابط مسکو با دیگر کشورهای اروپایی سخن گفت.  

لاوروف تاکید کرد که عدم تمایل آمریکا به پذیرش نتایج مثبت پیمان مینسک بر وی پوشیده نیست حال آنکه «جان کری» همتای آمریکایی وی همواره سعی در معکوس جلوه دادن این قضیه دارد.

سرگئی لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز گلایه از کارشکنی های دولت کی یف و هم قدمی آن با واشنگتن گفت: مفاد پیمان مینسک از سوی دولت اوکراین نادیده گرفته می شود و همین امر به ناکامی تلاش ها در عادی سازی روابط بین مسکو و اتحادیه اروپا دامن می زند.

وی در تاکید این مطلب افزود: کلید عادی سازی روابط بین روسیه و اتحادیه اروپا در دست دولت اوکراین است.

لاوروف در بخشی از سخنان خود با اشاره به خواست اخیر «پترو پروشنکو» رئیس جمهوری اوکراین، مبنی بر تشکیل جلسه کشورهای عضو «گروه نرماندی» با هدف اعزام صلحبان به شرق اوکراین، گفت: گاهی اوقات وقتی یکی از طرفین مذاکره می خواهد برای خودش زمان بخرد پیشنهادی را مطرح می کند تا ذهن دیگر مذاکره کنندگان را از پرداختن به مسائل اصلی باز دارد. وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که دولت کی یف اصولا به دنبال چنین اهدافی نباشد.

کد N782925

وبگردی