آفتاب

گزارش یک روزنامه ترک از سفر اردوغان و همراهانش به تهران

گزارش یک روزنامه ترک از سفر اردوغان و همراهانش به تهران

رئیس‌جمهور ترکیه در راس هیاتی بلندپایه متشکل از شش وزیر هیات دولت این کشور برای دیدار با مقامات عالی رتبه ایران امروز(سه شنبه) در تهران به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه حریت، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز گذشته در نشستی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ علت کاهش روزهای سفر اردوغان به تهران از دو روز به یک روز گفت:‌ از ابتدا سفر وی یک روزه در نظر گرفته شده بود که این زمان‌بندی بر اساس برنامه‌های ما انجام گرفته است. ما با ایران به عنوان یک همسایه‌ دارای مسئولیت‌های منطقه‌ای روابط خوبی با این کشور داریم. در برخی مواقع به هنگام وقوع چالش‌های مختلف میان ایران و غرب برای حل این چالش‌ها تلاش کرده‌ایم و از این پس نیز این گونه عمل خواهیم کرد.

وی افزود: در تهران امضای توافق‌نامه‌هایی در حوزه‌های سلامت، بهداشت، گمرک ، اقتصاد و انرژی خواهیم داشت.

به نوشته‌ روزنامه‌ی حریت، اردوغان ساعت 8 به وقت محلی با هواپیمای خصوصی با بدرقه‌ برخی مقامات ترکیه راهی تهران شد. در این سفر رسمی برخی از وزرای این کشور از جمله مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ، نیهات زیبکچی وزیر اقتصاد، نورالدین جانیکلی وزیر تجارت و گمرک ، تانر ییلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ، عمر چلیک وزیر گردشگری و فرهنگ و جودت ییلماز وزیر توسعه رئیس جمهور ترکیه را همراهی می‌کنند.

به نوشته این روزنامه ترکیه، پس از چهار سال از آنکارا مقامی در سطح رییس‌جمهور به تهران می‌آید. سفر اردوغان از یک سو با وجود واکنش‌های برخی از نمایندگان مجلس ایران و از سوی دیگر پس از تفاهم سیاسی ایران و 1+5 انجام می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N782924

وبگردی