آفتاب
نماینده نائین خواستار شد:

وزیر راه بدلیل عدم برخورد با خاطیان سقوط آنتونوف استیضاح شود

وزیر راه بدلیل عدم برخورد با خاطیان سقوط آنتونوف استیضاح شود

نماینده مردم نائین در مجلس خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی به خاطر عدم برخورد با خاطیان سانحه هوایی آنتونوف در سال گذشته شد و گفت: تاکنون گزارشی از علل این سانحه به مجلس ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه روز سه شنبه مجلس حمید رضا طباطبایی نائینی در نطق میان دستور خود به بررسی سقوط هواپیمای آنتونوف در سال گذشته پرداخت.

وی با اشاره به بررسی هایش در خصوص سقوط این هواپیما، گفت: در همان زمان در کمیسیون عمران سئوالی از وزیر راه و شهرسازی مطرح کردم مبنی بر اینکه علت صدور مجوز پرواز هواپیمای آنتونوف علی رغم اشکلات متعدد این هواپیما چه بوده و با متخلفان چه برخوردی شده است.

وی ادامه داد: آخوندی در آن جلسه اعلام کرد تا دو هفته آینده علت بروز سانحه هوایی مشخص شده و با خاطیان برخورد خواهم کرد، بنده اعلام کردم که علت بروز این سانحه کاملا مشخص و مبرهن است و نباید به این هواپیما اجازه پرواز داده می شد؛ بنابراین باید رئیس سازمان هواپیمایی هر چه سریعتر عزل شود.

طباطبایی با بیان اینکه هنوز علت سقوط این هواپیما به کمیسیون عمران گزارش نشده است، گفت: سازمان بازرسی کل کشور گزارشی از علت بروز این حادثه هوایی به مجلس و رئیس جمهور ارائه کرده است.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، گفت: بنده در این خصوص سئوالی را از وزیر راه طرح کرده و به هیات رئیسه ارائه دادم اما به دلیل تعدد سئوالات، سئوال بنده مطرح نشد، لذا این موضوع را در صحن علنی مجلس و نطق میان دستور خود مطرح نمودم.

وی با اشاره به سقوط ۴ فروند هواپیمای آنتونوف در ایران و اوکراین، گفت: ۱۱ فروند از این هواپیما در ایران وجود دارد که با توجه به نقص های فنی موجود نباید پرواز کنند. سئوال ما از آقای آخوندی این است که بقیه این هواپیماها در کدام فرودگاه نگهداری می شود.

نماینده مردم نایین در مجلس گفت: در سال ۹۲ اعلام شد که این نوع هواپیما اجازه دارد در دمای حداکثر ۳۵ درجه پرواز کند این در حالی است که دمای فرودگاه مهرآباد در روز سانحه ۳۷ درجه بود و هواپیمای مذکور ۲۵۰ کیلو اضافه بار داشت.

وی تصریح کرد: رئیس سازمان هواپیمایی کل کشور با تسلیم در برابر فشارها مجوز پرواز این نوع هواپیما را تمدید کرد.

طباطبایی، آخوندی را شریک متخلفان در سانحه هواپیمایی خواند و گفت: عدم برخورد با متخلفان موجب می شود که وزیر راه نیز با آنها شریک شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی اعلام کرد: اینجانب از رای اعتمادی که به وزیر راه و شهرسازی داده ام منصرفم و از همه همکاران تقاضا دارم گزارش سازمان بازرسی در مورد این سانحه هوایی را مطالعه کرده و با سلب اعتماد از وزیر راه نسبت به استیضاح آخوندی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: یک بار اثبات کنید که این نوع تخلفات در کشور ما نابخشودنی است.

 

 

 

کد N782790

وبگردی