آفتاب

وزیران دارایی ژاپن و چین به گفتگو می‌نشینند

وزیران دارایی ژاپن و چین به گفتگو می‌نشینند

وزیر دارایی ژاپن اعلام کرد، توکیو و پکن قرار است در ماه ژوئن برای اولین بار پس از سه سال نشستی را در سطح وزرای دارایی برگزار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برگزاری چنین نشستی به حل اختلافات میان ژاپن و چین برای کنار گذاشتن تنش‌های گزنده بر سر تاریخ و اراضی کمک می‌کند.

تارو آسو، وزیر دارایی ژاپن در جمع خبرنگاران گفت: قرار است چنین نشستی برگزار شود اما من زمان آن را نمی‌دانم. در صورتی که مساله بانک سرمایه‌گذاری زیرساختی آسیا تحت حمایت چین در جریان نشست مطرح شود ژاپن خواستار شفافیت است.

ژاپن هفته گذشته هرگونه طرح فوری برای پیوستن به نهاد تحت حمایت چین را رد کرده است. اظهارات تارو آسو پس از انتشار اخباری مبنی بر سفر روز چهارشنبه معاون کنگره ملی خلق چین به توکیو مطرح شد. این هیات عالی رتبه از پارلمان کمونیست چین در سفری چهار روزه با مقام‌های ارشد ژاپن دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

ژاپن و چین ماه گذشته نیز مذاکرات امنیتی برگزار کردند که اولین بار از ژانویه 2011 محسوب می‌شود. دو کشور بر سر یک سری جزایر در دریای چین شرقی به شدت اختلاف نظر دارند و مناسبات طرفین در سال 2012 و زمانی که دولت ژاپن برخی از جزایر مذکور را ملی کرد، تیره‌تر شد.

انتهای پیام

کد N782783

وبگردی