آفتاب
در جلسه علنی امروز صورت گرفت؛

انتقاد از بی‌عدالتی در دریافت تذکرهای نمایندگان و پاسخ باهنر

انتقاد از بی‌عدالتی در دریافت تذکرهای نمایندگان و پاسخ باهنر

در جلسه علنی امروز مجلس نماینده مردم ارومیه نسبت به نگاه نامساوی و غیرعادلانه در هیات رئیسه مجلس در دریافت تذکرات و اخطارهای نمایندگان انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس تذکر آئین‌نامه‌ای و انتقاد نماینده مردم ارومیه نسبت به شیوه اداره جلسه و دریافت تذکرات و اخطارهای نمایندگان از سوی هیات رئیسه، با واکنش نسبتا تند محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، مواجه شد.

جواد جهانگیرزاده در تذکر آئین‌نامه‌ای خود با استناد به ماده ۲۴ آئین‌نامه داخلی و با انتقاد از نگاه نامساوی و غیرعادلانه نسبت به افراد در گرفتن تذکرات و اخطارها خطاب به باهنر گفت: من امروز چند بار درخواست تذکر و اخطار داشتم که شما به تشخیص خودتان از آن عبور کردید و اجازه طرح ندادید.

وی تصریح کرد: اینطور نمی شود که هر جا رئیس جلسه دوست دارد اجازه اخطار و تذکر را بدهد و هر جا نمی خواهد اجازه ندهد.

جهانگیرزاده خاطر نشان کرد: چند مورد از همکاران نیز الان درخواست ارائه تذکر داشتند که به آنها هم اجازه داده نشد.

پس از این تذکر جهانگیرزاده، محمدرضا باهنر خطاب به وی گفت: یا شما باید عینکتان را عوض کنید یا من گوشم را عوض کنم تا همدیگر را بهتر ببینیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما از طرف دیگران صحبت نکنید؛ آنها خودشان زبان دارند و سعی ما هم این است که هم همه تذکرات را بشنویم و هم از موارد غیرضروری عبور کنیم.

کد N782765

وبگردی