آفتاب

آلمان میلیون‌ها یورو را صرف امنیت سفارتخانه‌هایش می‌کند

آلمان میلیون‌ها یورو را صرف امنیت سفارتخانه‌هایش می‌کند

روزنامه اشپیگل در گزارشی اعلام کرد، دولت آلمان قصد دارد تا میلیون‌ها یورو برای افزایش امنیت سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود در مناطقی که در خطر هستند، هزینه کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این روزنامه به نقل از نوشته‌ای از وزارت خارجه نوشت، شرایط امنیتی برای شهروندان آلمانی خارج از کشور اخیرا بسیار بدتر شده است. براساس این نوشته شرایط سفارت در عراق و کنسولگری در اربیل به طرز فجیعی بد است.

در بیانیه وزارت خارجه آلمان آمده است، افزایش خطر به این معنی است که آرایش امنیتی باید مجددا تنظیم شود و در این راه دفاتر نمایندگان کشور در خارج سریعا نیاز به بهبود وضعیت محافظتی و امنیتی دارد.

در ادامه این بیانیه گفته شده است، تهدیدهای جدید مانند حملات انتحاری، حملات و گلوله‌باران‌ پس از حملات و حتی حملاتی با استفاده از پهپادهای بدون سرنشین اکنون به عنوان چالشی مازاد به وجود آمده که نیاز به واکنش فوری دارد.

این نهاد تاکید کرده است، یک هیات مشورتی از سوی وزارت خارجه باید سریعا امنیت سفارتخانه‌ها را بررسی کند.

به گفته اشپیگل، وزارت خارجه آلمان همچنین پلیس و سازمان جرایم فدرال قرار است اقداماتی برای افزایش امنیت در مقابل حملات پهپادی احتمالی انجام دهند.

برنامه سرمایه‌گذاری در افزایش امنیت در حال حاضر در برخی مناطق صورت گرفته است.

سفارت آلمان در بغداد طی پروژه‌ای به ارزش 12 میلیون یورو در حال نوسازی است. همزمان تغییراتی در کنسولگری اربیل نیز اعمال شده است.

در همین حال فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان همچنین قصد دارد تا اقدامات حفاظتی بیشتری برای کارمندان مناطق بحران زده ارائه دهد.

انتهای پیام

کد N782754

وبگردی