آفتاب

صالحی: حفظ جایگاه تحقیقات هسته‌ای از دستاوردهای بیانیه سوئیس است

صالحی: حفظ جایگاه تحقیقات هسته‌ای از دستاوردهای بیانیه سوئیس است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: صالحی پیرامون مسائل فنی حوزه هسته‌ای کشور توضیحاتی را ارائه داد و آنچه که به صورت توافق بر روی مسائل فنی صورت گرفته، کاملا تدوین کرد و به دستاوردهای آن اشاره کرد که یکی از دستاوردهای آن حفظ جایگاه تحقیق و توسعه هسته‌ای کشور بود و اینکه این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

"سیدحسین نقوی‌حسینی" سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی به جهت اهمیت موضوع مذاکره، توافق هسته‌ای و بیانیه لوزان، امروز صبح دو ساعت از وقت خود را به جلسه غیرعلنی اختصاص داد، گفت: با دعوت از صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و ظریف وزیر امور خارجه کشور به بحث و گفتگو پیرامون این موضوعات پرداخت. 
نماینده مردم ورامین تصریح کرد: ابتدا صالحی پیرامون مسائل فنی حوزه هسته‌ای کشور توضیحاتی را ارائه دادند و آنچه که به صورت توافق بر روی مسائل فنی صورت گرفته، کاملا تدوین کرد و به دستاوردهای آن اشاره کرد که یکی از دستاوردهای آن حفظ جایگاه تحقیق و توسعه هسته‌ای کشور بود و اینکه این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  
وی در ادامه افزود: بعد از صالحی وزیر امور خارجه کشورمان سعی کردند به سوالاتی که در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از وی پرسیده شده بود و همچنین ابهاماتی که در روزهای اخیر در مورد مسائل هسته‌ای مطرح شده بود، یک به یک پاسخ دهند و توضیحات جامعی پیرامون این مسائل بیان کرد.
نقوی حسینی بیان داشت: جلسه در فضایی بسیار صمیمی برگزار شد، زیرا ما یک پروژه ملی در عرصه بین الملل داریم و برای حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور نیاز به یک اجماع و وحدت داریم و مجلس و دولت باید با وحدت حرکت کرده و پشتیبان یکدیگر بوده و اجماع داشته باشند. 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: نقد‌ها، دلواپسی‌ها به موقع مطرح شده و نگرانی‌ها درست مطرح شود و درست منتقل شود و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان نیز اعلام کرده که ما از این نقد‌ها استقبال می‌کنیم و بر روی تمامی اشکالات و ضعف‌های گفته شده کار می‌کنیم تا در زمان توافق این مسائل در نظر گرفته شود، زیرا هنوز توافقی نوشته نشده و می‌توان بر روی ضعف‌ها کار کرد و با چشم باز به این مسئله ورود کرد تا بتوان بیشترین امتیاز و بیشترین دستاورد را برای کشور داشته باشیم.  
نماینده مردم ورامین اظهار داشت: طبیعی است منتقدان در جلسه امروز صبح مجلس صحبت‌های خود را جدی مطرح کردند و تیم مذاکره کننده هم سعی کرد این اشکالات و ایرادات را درک کرده و صراحتا نیز اعلام کردند که هرکجا نمایندگان ایراداتی مشاهده کردند، بیان کنند، ما دقت و توجه خواهیم کرد و سعی می‌کنیم ان شاءالله به بهترین شکل کار را پیش ببریم.
نقوی حسینی با اشاره به دروغ پردازی‌ها و فکت شیت و سوءاستفاده‌هایی که آمریکایی‌ها بعد از بیانیه سوئیس نیز خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه کشورمان تائید کردند که به زودی فکت‌شیت خود را تهیه خواهیم کرد تا این دروغ پردازی‌های آمریکایی‌ها را برای افکار عمومی روشن کنیم.
کد N782689

وبگردی