آفتاب

پارلمان و مجلس شورای یمن خواهان توقف سریع‌تر تجاوز عربستان شدند

پارلمان و مجلس شورای یمن خواهان توقف سریع‌تر تجاوز عربستان شدند

با ادامه حملات ائتلاف عربی به یمن 19 حزب و گروه سیاسی این کشور مخالفت خود را با این حملات متجاوزانه به رهبری عربستان اعلام کردند و پارلمان و مجلس شورای این کشور نیز خواهان توقف هرچه سریعتر حملات شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه المنار، نمایندگان پارلمان و مجلس شورای یمن در نشستی در صنعاء از تمامی گروه‌های سیاسی خواستند تا از عقل پیروی کنند و برای برقراری دموکراسی و آرامش در یمن بر سر میز مذاکره بنشینند.

حاضران در این نشست نسبت به وخامت اوضاع یمن ابراز نگرانی و اعلام کردند: پارلمان و مجلس شورا هیچ‌گاه از تجاوز و دشمنی عربستان علیه غیرنظامیان غافل نبوده‌ و برای همین خواهان توقف هرچه سریعتر این حملات هستند.

در همین راستا 19 حزب و گروه سیاسی یمنی نیز با برگزاری نشستی در صنعاء مخالفت خود را با تجاوز عربستان به خاک یمن اعلام کردند و حملات عربستان را نقض حاکمیت کشورشان دانستند.

این 19 حزب با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات عربستان خواهان مقابله جدی و مسوولانه با این حملات جهت ناکام گذاشتن اهداف آن شدند. در این بیانیه به پایداری خوب مردم یمن و وحدت آنها در مقابله با تجاوز خارجی اشاره و تاکید شده است: ما همکاری تجاوزگران با تروریست‌های القاعده و ارسال پول و سلاح برای آنها را محکوم می‌کنیم. این اقدام تلاش ناکامی برای سقوط تعداد بیشتر از مناطق جنوب است.

در این بیانیه به گروه‌های سیاسی داخلی نسبت به توجیه تجاوز عربستان هشدار داده شده و از کمیته‌های عالی امنیتی و انقلابیون خواسته شده تا در قبال توطئه تجاوزگران به وظیفه ملی خود عمل کنند.

در همین حال کارمندان دولتی در استان صنعاء در مقابل ساختمان استانداری تجمع کرده و حملات متجاوزانه عربستان به یمن را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان بر لزوم وحدت مردم یمن در مقابل تجاوز عربستان تاکید کردند و پایداری یمنی‌ها و پایبندی آنها به حفظ وحدت، امنیت و ثبات را ستودند.

در بیانیه‌ای که از سوی تظاهرکنندگان صادر شده آمده است: عربستان مسوول نتایج تجاوز و حملات خود است و ما از شورای امنیت، سازمان ملل و تمامی نهادهای بین‌المللی حقوقی می‌خواهیم تا این حملات را محکوم و برای توقف هرچه سریعتر آن تلاش کنند.

همچنین صدها تن در دیترویت آمریکا و همچنین مقابل کاخ سفید در واشنگتن با برگزاری تظاهراتی حملات عربستان به یمن را به محکوم کردند.

انتهای پیام

کد N782641

وبگردی