آفتاب

تلاش‌های قطر برای میانجیگری میان عربستان و حماس

تلاش‌های قطر برای میانجیگری میان عربستان و حماس

یکی از رهبران برجسته جنبش حماس از تلاش‌های قطر برای بهبود روابط این جنبش با عربستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه «خلیج آنلاین»، احمد یوسف، یکی از رهبران جنبش حماس با اشاره به تغییرات مثبت روابط حماس با عربستان و نقش قطر در بهبود این روابط گفت: تلاش‌های قطر در این زمینه هنوز هم ادامه دارد و قطر تلاش می‌کند هرگونه مانعی را در این روابط از میان بردارد.

یوسف در ادامه افزود: حماس از هرگونه اقدام کشورهای عربی در راستای تقویت روابط خود با عربستان با تمام قدرت حمایت می‌کند چراکه عربستان کشوری با نفوذ در منطقه است و از مساله فلسطین حمایت بزرگی می‌کند.

یوسف که مشاور سیاسی رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه بوده، ادامه داد: حماس به دنبال آن است که با همه کشورهای عربی و اسلامی روابط خوبی را آغاز کند و به این ترتیب از این روابط در راستای مساله فلسطین بهره‌مند شود.

این رهبر حماس درباره تاثیر روابط دوباره حماس و عربستان بر روابط این جنبش با ایران گفت: من بر این باورم که همه به خوبی می‌دانند که حماس در تنش‌های منطقه‌ای طرف هیچ کشوری نبوده و اینکه بخواهند حماس را در این تنش‌ها طرفدار یکی از طرف‌ها و علیه دیگری معرفی کنند، منطقی نیست.

وی افزود: حماس به تازگی چندین پیام مثبت برای عربستان ارسال کرده و در حال حاضر چشم‌انتظار نشانه‌هایی از سوی طرف مقابل است که بتواند در تحکیم روابط دو جانبه که به نفع فلسطین است، کمک کند.

جنبش حماس و رهبران دفتر سیاسی این جنبش منتظر اولین پاسخ از سوی عربستان هستند تا به صورت جدی برای بهبود تصویر جنبش به عربستان که "هم‌پیمان مهم و استراتژیکی" در مرحله کنونی است، روی آورند.

حماس ابتدا در واکنش به درگذشت عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان با ارسال پیام تسلیتی به این کشور روابط خود را با عربستان از سر گرفت.

انتهای پیام

کد N782631

وبگردی