آفتاب

اسنودن: دولت آمریکا تصاویر ایمیل‌های شخصی افراد را هم رصد می‌کند

اسنودن: دولت آمریکا تصاویر ایمیل‌های شخصی افراد را هم رصد می‌کند

مجری برنامه طنز مشهور «جان اولیور امشب» در مصاحبه خود با مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت، شهروندان آمریکایی اگر بدانند که دولت شخصی‌ترین تصاویری را که ایمیل می‌کنند رصد می‌کند، احتمالاً با جاسوسی محرمانه آن مخالفت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادوارد اسنودن، مقاطعه‌کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا مهمان یکشنبه شب برنامه تلویزیونی انگلیسی «جان اولیور امشب» در مسکو بود.

جان اولیور، مجری این برنامه البته مصاحبه سختی برای اسنودن رقم زد. او تاکید کرد، بزرگترین افشاگر تاریخ اطلاعات آمریکا باید مسوولیت اطلاعات منتشر شده در گزارش‌های رسانه‌ها را که عملیات کنونی ضدتروریسم را به خطر انداخته، بر گردن بگیرد.

اما اولیور همچنین با تلاش‌های اسنودن برای ایجاد گفتمانی عمومی درباره تعادل میان یک جامعه آزاد و امنیت ایجاد شده از سوی نهادهای جاسوسی و امنیتی همدردی کرد.

مجری این برنامه تلویزیونی با اشاره به این مساله که نظارت بر اینترنت از سوی آژانس امنیت ملی آمریکا می‌تواند تصاویر ارسال شده در ایمیل‌های شخصی را رصد کند، اظهار کرد: این ساده‌ترین چیزی است که مردم می‌توانند از بین هزاران کاری که این آژانس انجام داده بفهمند: آیا آنها می‌توانند ... من را ببینند؟

اسنودن در واکنش به این سخنان با خنده‌ای توضیح داد که چگونه روش‌های آژانس‌های اطلاعاتی برای جمع‌آوری اطلاعات حریم شخصی را نقض می‌کند.

انتهای پیام

کد N782545

وبگردی