آفتاب
رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا:

سنا از موضع قانون به تفاهم لوزان پاسخ خواهد داد

سنا از موضع قانون به تفاهم لوزان پاسخ خواهد داد

«میچ مک کانل» رهبر اکثریت جمهوری خواه سنای آمریکا با تاکید بر اینکه هر توافقی با ایران باید به تایید کنگره آمریکا برسد از عزم نمایندگان به بررسی موشکافانه مؤلفه های تفاهم لوزان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری هیل، میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا، بر عزم نمایندگان کنگره به بحث پیرامون چارچوب توافق هسته ای ایران تاکید کرد.

سناتور مک کانل با صدور بیانیه ای اظهار داشت: مجلس سنا با موشکافی بیشتری مؤلفه های برنامه هسته ای ایران را مورد بررسی قرار داده و از موضع قانونی به تفاهم لوزان پاسخ خواهد داد.

مجلس سنای آمریکا خواهان آن است که هر گونه توافقی با ایران پیش از اجرایی شدن به تایید کنگره برسد. زمان در نظر گرفته شده از سوی مجلس سنا برای بررسی توافق ۶۰ روز است و تا آن زمان «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا، مجاز به لغو هیچ گونه تحریمی نخواهد بود.

گفته می شود که کمیته روابط خارجه سنای آمریکا قصد دارد لایحه مذکور را در اوایل هفته آتی به رای بگذارد.

سناتور مک کانل در ادامه اظهارات خود مدعی شد: تا وقتی که ایران به شرح همه ابعاد نظامی تحقیقات پیشین خود نپردازد، دولت آمریکا به هیچ وجه نباید تحریم ها علیه ایران را تعلیق کند و این امر در مورد تحریم های شورای امنیت نیز صدق می کند.

 سناتور مک کانل در ادامه با رد اظهارات کاخ سفید مبنی بر تلاش کنگره به خارج کردن مذاکرات هسته ای از مسیر صلح تاکید کرد: ما بر سر دوراهی انتخاب بین پذیرش ایران به عنوان یک کشور هسته ای و اعلام جنگ علیه آن قرار نگرفته ایم. بالعکس، حرف ما این است که دولت اوباما می بایست به طرف ایرانی متذکر می شد که در صورت هرگونه تاخیر یا عدم همکاری، تحریم های بیشتری در انتظار این کشور خواهد بود.

کد N782453

وبگردی