آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

همدلی‌های دولت و ملت طرف مقابل را پای میز مذاکره نشاند

همدلی‌های دولت و ملت طرف مقابل را پای میز مذاکره نشاند

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: هر جا که دولت و ملت در کنار یکدیگر بودند و با هم همکاری کردند به هرچه خواستیم رسیده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان " دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی" اظهار کرد: رهبر انقلاب همواره در پی توسعه و رشد نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و هر سال را با یک عنوان نامگذاری می‌کنند و نامگذاری ایشان بنا بر فلسفه و ضرورتی است که در جامعه احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نامگذاری امسال با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی به این دلیل است که هر دوی این‌ها مکمل یکدیگرند و رمز پیام این است که باید یک‌صدا صمیمیت و همدلی حفظ شود. چراکه دولت هم ترکیبی برآمده از رای ملت است و اکثریت مردم آن را انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: دولت باید جایگاه خود را بشناسد و بداند که منتخب مردم است و تلاش کند که نیازها و مشکلات مردم را با تدبیر برطرف کند و خودش را خادم ملت بداند. از آن طرف هم ملت باید دولت را از خودشان بدانند و تلاش کنند که با دولتمردان هم‌دل و همزبان باشند. اگر صفا و صمیمیت و همدلی بین دولت و ملت باشد این رفتارها می‌تواند جایگزین تمام فاصله‌ها شود. مطمئناً فاصله گرفتن دولت و ملت اصلا به نفع خود مردم و نظام نیست.

سروستانی یادآور شد: تکریم مردم و احترام و رفع مشکلات معیشتی آن‌ها باید در دستور کار دولت باشد و دولتمردان بدانند که باید در کنار مردم بایستند. هر جا که دولت و ملت در کنار یکدیگر بودند و با هم همکاری کردند به هرچه خواستیم رسیده‌ایم. ما باید این بینش را در جامعه جا بیاندازیم تا بتوانیم با اقتدار به اهداف خود برسیم. اگر به همدلی و همزبانی دست پیدا کنیم شاهد رفع بسیاری از مشکلات هستیم.

وی گفت:‌ اکنون که دولت در آستانه مذاکرات است با همدلی و همزبانی می‌توانیم این مذاکرات را به نفع ایران و ایرانی تمام کنیم. آن‌ها با همین همدلی‌های ما بود که به پای میز مذاکره نشستند. هر وقت همدل و همزبان بودیم طرف مقابل کوتاه آمد و هر وقت همدل نبودیم سایرین هم سوء استفاده کردند. ما باید این شعار رهبری را ادامه بدهیم. با وحدت و همدلی و همزبانی می‌توانیم مسیر را به نفع خودمان تغییر دهیم.

انتهای پیام

کد N782284

وبگردی