آفتاب

دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت دو راکتور هسته‌ای اردن

دعوت از سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت دو راکتور هسته‌ای اردن

اردن در ماه جاری از سرمایه‌گذاران خارجی برای همکاری در ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای این کشور دعوت به عمل خواهد آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت هسته‌ای روس اتم و کمیسیون انرژی اتمی اردن؛ هفته گذشته تفاهم‌نامه‌ای را برای ساخت دو راکتور هسته‌ای با مجموع ظرفیت تولید 2 هزار مگاوات انرژی به امضاء رساندند.

اردن قصد دارد تا نخستین راکتور هسته‌ای خود را تا پایان سال 2021 و دومین راکتور را نیز حداکثر تا 4 سال بعد به بهره‌برداری برساند.

بنا به اعلام سخنگوی شرکت هسته‌ای روس اتم، تا کنون چند سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه گذاری در فاز مقدماتی ساخت این نیروگاه مثل مشاوره، تحقیقات و مطالعات مقدماتی در خصوص تولید انرژی و بازاریابی آن اعلام آمادگی کرده‌اند و قرار شده است این شرکت در ماه جاری به طور رسمی از سرمایه گذاران خارجی دعوت به عمل آورد.

بنا به اعلام شرکت روس اتم، تاکنون شرکت هسته‌ای تپکو کره جنوبی برای همکاری در اقدامات مقدماتی سایت و مطالعات در مورد اثرات محیطی ساخت این نیروگاه اعلام آمادگی کرده است.

اردن قصد دارد تا ظرفیت تولید انرژی خود را بالا برده و تا سال 2030 یک سوم از انرژی مورد نیازش را از طریق انرژی هسته‌ای تامین کند.

اردن هم اکنون 95 درصد از انرژی مورد نیازش را از کشورهای دیگر وارد می‌کند.

بنا به اعلام شرکت نیرو و برق ملی اردن (Nepco) این کشور در سال 2014؛ 37 بار با قطعی برق با میانگین حدود 14 دقیقه رو به رو بوده است.

در حالی که استفاده از انرژی هسته‌ای می‌تواند راه‌حلی برای تامین انرژی مورد نیاز روز افزون اردن باشد اما با توجه به مسائل ایمنی و فاجعه ای که در سال 2011 در نیروگاه فوکوشیما ژاپن رخ داد، می‌تواند چالش‌های جدیدی را برای اردن به وجود آورد.

انتهای پیام

کد N782111

وبگردی