آفتاب

آنارشیست‌ها در پی به چالش کشیدن رهبران یونان

آنارشیست‌ها در پی به چالش کشیدن رهبران یونان

هرج و مرج طالبان یونانی با برگزاری یک سری تظاهرات‌های گسترده در حمایت از زندانیان رادیکال، دولت نوپای چپگرا را به چالش کشیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، آنارشیست‌های یونانی پنجشنبه گذشته به پارلمان حمله کرده و حتی مقرهای حزب حاکم موسوم به سیریزا را در آتن اشغال کردند و این در حالی بود که سخنگوی جدید حزب در حال برگزاری اولین مصاحبه زنده خود بود.

با اینکه معترضان مقام‌های حزب را در اوایل مارس از ساختمان بیرون انداختند اما حزب سیریزا از تماس با پلیس خودداری کرد چراکه خود این حزب نیز روش‌های «وحشیانه» پلیس ضدشورش را در برخورد با اعتراضات ضدریاضت اقتصادی به باد انتقاد گرفته بود.

آشوبگرایان همچنین کنترل ایستگاه رادیویی سیریزا را برای حدود یک هفته به دست گرفتند و کنترل دانشکده حقوق آتن را برای پنج روز در دست داشتند. از دوشنبه هفته گذشته هرج و مرج طالبان دانشگاه آتن را که یک ساختمان نمادین در مرکز شهر است، اشغال کردند.

اعتراضات سراسری همچنان ادامه دارد و اشغال این ساختمان نمادین به قدری توجه رسانه‌ها را جلب کرده که نگرانی سیاستمداران یونانی را برانگیخته است.

معترضان همچنین خواستار تعطیلی زندان جنجالی نوع پی هستند که اکثر مجرمان خطرناک و تروریست‌ها در آن نگهداری می‌شوند.

تظاهرکنندگان و فعالان همچنین بر این باورند که زندانیانی از گروه‌های انقلابی تحت تدابیر سختگیرانه قرار دارند و اجازه ندارند که با خانواده خود تماس بگیرند.

انتهای پیام

کد N782003

وبگردی