آفتاب

پرواز هواپیمای صلیب سرخ به یمن به علت مشکلات لجستیکی به تعویق افتاد

پرواز هواپیمای صلیب سرخ به یمن به علت مشکلات لجستیکی به تعویق افتاد

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز (دوشنبه) اعلام کرد، یک فروند هواپیمای امدادرسان آماده پرواز به یمن است اما پرواز آن به خاطر مشکلات لجستیکی در داخل این کشور به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سیتارا جابین، سخنگوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت: ما یک هواپیمای باری با تدارک پزشکی داریم که آماده پرواز است.

وی افزود: ما اجازه پرواز این هواپیما به یمن را داریم اما در حال حاضر با مشکلات لجستیکی در خصوص فرود این هواپیما مواجه شده‌ایم. در حال حاضر هواپیمای بسیار کمی در یمن فرود می‌آیند. ما در تلاشیم تا این مشکلات لجستیکی را حل کنیم.

صلیب سرخ همچنین در تلاش است تا تیمی از جراحان را در شهر عدن مستقر کند اما پیش از صورت گرفتن این اقدام اجازه تمامی احزاب درگیر در یمن لازم و ضروری است.

صلیب سرخ روز شنبه برای کمک پزشکی به افرادی که در درگیری‌ میان حوثی‌ها و نیروهای دولت یمن تحت حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی گیر افتاده‌اند خواستار یک آتش بس فوری شد.

این آژانس کمک رسان خواستار بازگشایی تمامی مسیرهای زمینی، هوایی و دریایی شد تا بتواند 48 تن کمک پزشکی را برای درمان 2000 تا 3000 تنی که در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند، ارسال کند.

با این حال علی رغم درخواست‌های مکرر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، پرسنل و کمک‌های تدارکاتی‌اش امکان ورود به یمن را پیدا نکرده‌اند.

انتهای پیام

کد N781891

وبگردی