آفتاب

فیلم/سفر به جلوه گاه هنر ایرانی - اسلامی/خانه تاریخی میرمیران

فیلم/سفر به جلوه گاه هنر ایرانی - اسلامی/خانه تاریخی میرمیران

اصفهان - خانه تاریخی میرمیران در ورزنه اصفهان و مجاورت تالاب بین المللی گاوخونی قرار گرفته است اما اکنون این بنای زیبای تاریخی در حال تخریب است.

به گزارش خبرنگار مهر، خانه تاریخی میرمیران در شهر ورزنه اصفهان و در مجاورت تالاب بین المللی گاوخونی قرار گرفته اما اکنون این بنای زیبای تاریخی در حال تخریب است و تنها سهمی که از روزگار دارد این است که هر روزه مورد دستبرد بسیاری از افراد سود جو قرار می‌گیرد.

چنانچه گودبرداری‌هایی که در یکی از اتاق‌های این خانه تاریخی شده مبین این مسئله است که هر بار عده‌ای به قصد دست یافتن به گنج، این خانه زیبای تاریخی را که روزگاری از جلا و زیبایی خاصی برخوردار بوده مورد هدف قرار داده اند.

 دیدن تصاویری زیبا که در یکی از اتاق های این خانه تاریخی آن اندازه چشم و ذهن هر بیننده‌ای را به سمت و سوی خود معطوف می‌دارد که گویی در یک هنرکنده‌ای بزرگ بسر می‌بری و در آن انواع حیوانات اعم از شیر ببر، طاووس، سیمرغ و... وجود دارند.

از جمله مضامین عرفانی و داستان های نقاشی شده خسرو و شیرین، میدان کارزار نقش جهان و سپاهیان صفوی، حیوانات اسطوره‌ای مانند اژدها، سیمرغ، فرشتگان همگی بسیار زیبا طراحی شده‌اند که در واقع این طرح‌ها حیرت هر بیننده‌ای را برمی‌انگیزد.

متاسفانه از این خانه تاریخی که در دل خود دوره‌های بسیاری را دارد، همانگونه که ذکر شد تنها یک اتاق باقی مانده و دیگر نقاط این خانه تاریخی تبدیل به ویرانه شده و قابلیت استفاده ندارد.

کد N781858

وبگردی