آفتاب

کاخ‌های قذافی به زباله‌دانی و جولانگاه حیوانات تبدیل شده است

کاخ‌های قذافی به زباله‌دانی و جولانگاه حیوانات تبدیل شده است

با گذشت چندین سال‌ از انقلاب لیبی و ادامه ناامنی‌ها در این کشور کاخ‌ها و ساختمان‌های مجلل معمر قذافی امروز به مکانی برای جولان چهارپایان و زباله‌دانی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اردنی الدستور، پس از حملات متعدد به کاخ‌ها و ساختمان‌های متعلق به معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع لیبی، دیگر آثاری از زیبایی آن‌ کاخ‌ها دیده نمی‌شود و این منطقه تنها به جولانگاهی برای حیوانات و زباله‌دانی تبدیل شده است.

تاریخ دقیق ویرانی ساختمانی که قذافی در آن از مهمانانش پذیرایی می‌کرد کاملا مشخص نیست اما نیروهای لیبیایی در سال 2012 میلادی با نابودی ساختمان‌های متعلق به وی اعلام کردند که قصد آن‌ها تبدیل این ساختمان‌ها در جنوب طرابلس به مکانی برای تفریح مردم است اما این طرح پس از سرازیر شدن سیل جمعیت آوارگان به این محوطه تعطیل شد.

بنابر گزارش‌ها ساکنان این منطقه از طریق یک دروازه کوچک به ورودی اصلی‌ این مجتمع وارد می‌شوند و خودروهای خود را مقابل ساختمان‌های این مجتمع پارک می‌کنند.

بر روی دیوارهای بقایای این ساختمان‌ها، نام گردان‌های انقلابی و شعارهای آنان و کسانی که در طی انقلاب لیبی کشته شده‌اند دیده می‌شود.

مردم لیبی در سال 2011 علیه حکمرانی 42 ساله معمر قذافی انقلاب و وی را از قدرت برکنار کردند.

انتهای پیام

کد N781442

وبگردی