آفتاب

ادامه موج محکومیت‌های جهانی علیه تجاوز نظامی عربستان به یمن

ادامه موج محکومیت‌های جهانی علیه تجاوز نظامی عربستان به یمن

با ادامه تجاوزانه عربستان به خاک یمن، تظاهرات مردمی در کشورهای مختلف جهان در محکومیت این حملات نیز ادامه دارد و این بار فرانسه، عراق، استرالیا، بحرین، لبنان و چند کشور دیگر شاهد تظاهرات بودند.

با ادامه تجاوزانه عربستان به خاک یمن، تظاهرات مردمی در کشورهای مختلف جهان در محکومیت این حملات نیز ادامه دارد و این بار فرانسه، عراق، استرالیا، بحرین، لبنان و چند کشور دیگر شاهد تظاهرات بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه المنار، هزاران تن در شهرهای ملبورن استرالیا و پاریس، پایتخت فرانسه با برگزاری تظاهرات‌هایی، تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند و پایان هرچه سریعتر حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان را خواستار شدند.

تعداد زیادی از مردم عراق نیز با برگزاری تظاهرات گسترده در بغداد همبستگی کامل خود را با مردم یمن اعلام کرده و خواهان توقف حملات ائتلاف عربی شدند. گروه‌های عراقی همچنین آمادگی خود را برای دفاع از کشور و مردم یمن اعلام کردند.

فالح الخزعلی، عضو پارلمان عراق نیز اعلام کرد: حمله به یمن اقدام جدیدی از سوی حکام عرب نیست چرا که آن‌ها همواره دست به چنین اقداماتی زده‌اند اما اراده مردم قوی‌تر از سرکشان است.

کودکان لبنان نیز با تجمع در مقابل ساختمان کمیته اقتصادی واجتماعی سازمان ملل در غرب آسیا (اسکوا) واقع در مرکز بیروت همبستگی خود را با کودکان یمنی اعلام و حملات عربستان به این کشور را محکوم کردند.

کودکان لبنانی از جامعه جهانی خواستند تا به عربستان و دیگر کشورهای همپیمان با آن برای توقف حملات فشار بیاورند.

کودکان بحرین نیز با برگزاری تظاهراتی ضمن اعلام همبستگی با کودکان یمنی مخالفت خود را با حملات عربستان اعلام کردند.

دبیرکل کنفرانس سراسری احزاب عربی نیز در بیانیه‌ای حملات عربستان به یمن را محکوم واعلام کرد: جنگنده‌های ائتلاف عربی حملات متجاوزانه‌ای را علیه مردمی انجام می‌دهند که برای بازسازی نظام سیاسی خود تلاش می‌کنند. مردم یمن با وحدت و پایبندی کامل به مبارزه با چنین حملاتی مواجه شده‌اند و گروه‌های خارجی هرگز اراده و پافشاری آن‌ها را برای حفظ حاکمیت و استقلال خود در هم نخواهند شکست.

در این بیانیه از مردم یمن و تمامی گروه‌ها و احزاب یمنی خواسته شده تا اختلافات را کنار بگذدارند و برای مقابله با چنین جنگ ظالمانه‌ای متحد شوند. ائتلاف گروه‌های فلسطینی در دمشق نیز در بیانیه‌ حملات متجاوزانه عربستان به یمن را به شدت محکوم کرد.

برخی نمایندگان پارلمان تونس نیز ضمن محکوم کردن تجاوز ظالمانه عربستان به یمن خواهان توقف هرچه سریعتر حملات ائتلاف عربی و برگزاری مذاکرات میان طرف‌های سیاسی شدند.

زهیر المغزاوی، نماینده جنبش "الشعب" در پارلمان تونس گفت: ارتش کشورهای عربی باید به سمت قدس بروند نه یمن. ما در اهداف این ائتلاف شک داریم چرا که اهداف صادقانه‌ای ندارد. اوضاع در لیبی و عراق بیش از یمن مداخله نظامی را می‌طلبد.

در همین راستا کارمندان مراکز بهداشتی و درمانی در صنعاء‌ نیز با برگزاری تظاهرات گسترده‌ای حملات عربستان را به شدت محکوم کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات در بیانیه‌ای خواهان توقف هرچه سریعتر حملات شدند و از تمامی گروه‌های سیاسی خواستند تا به مسئولیت خود در قبال اتفاقات رخ داده عمل کرده و بر سر میز مذاکرات بنشینند.

در این بیانیه از شورای امنیت، سازمان ملل و تمامی نهادهای حقوقی و بشردوستانه خواسته شده تا حملات مذکور را محکوم و برای توقف عملیات نظامی در یمن تلاش کنند.

در استان عمران یمن نیز تظاهراتی در محکومیت حملات عربستان به یمن برگزار شد و تظاهرکنندگان خواهان توقف هرچه سریعتر این حملات شدند.شرکت کنندگان در این تظاهرات بر لزوم وحدت مردم برای مقابله با چنین حملاتی تاکید کردند.

تظاهرکنندگان همچنین در بیانیه‌ای بر لزوم اقدام جامعه جهانی برای حمایت از مردم یمن تاکید کردند.

از زمان آغاز حمله نظامی عربستان و متحدانش به یمن، کشورهای مختلف جهان به شکل روزانه شاهد تظاهرات اعتراضی به این تجاوز آشکار بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N781355

وبگردی