آفتاب

تحلیل نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی در «عصر اندیشه»

تحلیل نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی در «عصر اندیشه»

ششمین شماره مجله فرهنگی و علوم انسانی «عصر اندیشه» ویژه غرب‌شناسی با موضوع تحلیل نامه رهبری به جوانان غربی فروردین ماه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار بخش رسانه ایسنا، پرداختن به مباحثی همچون افزایش خنثی‌های دینی در غرب: فرصت‌ها و تهدیدها، تصرف دینی در جهان غیردینی (شامل 50 تفسیر از پنج قاره درباره نامه بحث‌انگیز رهبری)، جهان پساماکیاولیسم و همچنین بازگشت به قرون وسطی از جمله موضوعات مطالبی است که در نخستین «عصر اندیشه»‌ی سال 94 منتشر شد.

این مجله فرهنگی نخستین صفحه‌اش را به انتشار متن نامه مقام معظم رهبری به عموم جوانان در اروپا و آمریکای شمالی اختصاص داده است.

سپس در سرمقاله، مطلبی از پیام فضلی‌نژاد با عنوان «فرجام خلسه مادی» منتشر شده که درآمدی بر منطق تاریخی و چارچوب نظری نامه رهبر انقلاب به جوانان غرب است.

مجله «عصر اندیشه» در ادامه نیز شامل آثار و گفتارهایی از محمدعلی جاودان، آیت‌الله محسن اراکی، عبدالحسین خسروپناه، شهریار زرشناس، داود مهدوی‌زادگان، احمد رهدار، شریف لکزایی، سیداحمد رهنمایی، محمدمهدی دانی، مهدی جمشیدی، رضا غلامی، سجاد نوروزی، محمد العاصی، ماهر حمود، احمد حسون، سهیل کریمی، علی‌اکبر جناب‌زاده، علیرضا ذاکری، سهیل اسعد، ابوالفضل ساجدی، روح‌الامین سعیدی است.

در بخشی از شماره ششم مجله فرهنگی «عصر اندیشه» متد تبلیغ اجتماعی در گفت‌وگو با پرفسور محمد لگنهاوزن، استاد دانشگاه تگزاس و فیلسوف آمریکایی مطرح شده و او به مباحثی مربوط به گذار از تبلیغ سنتی پرداخته است.

او در بخشی از این مباحث عنوان کرده است: باید شیوه گفت‌وگو با غرب را بیاموزیم.

او همچنین معتقد است من به تبلیغ اجتماعی و کمک به مردم معتقدم. اسلام در میان مسلمان هم بد جلوه داده شده است. باید با شبکه بازار و نیروهای سرمایه‌داری مبارزه کنیم. باور کنیم که طرف مقابل ما شاید بخشی از حقیقت را بداند.

این فیلسوف همچنین در این گفت‌وگو آورده است: جلسات گفت‌وگوی ادیان معمولا آبکی است و تبلیغ سنتی پاسخگوی نیازهای قرن معاصر نیست.

به گزارش ایسنا، در معرفی مجله فرهنگ و علوم انسانی «عصر اندیشه» آمده است: عصر اندیشه نشریه‌ای است فکری، انتقادی، آزاد و مستقل که به هیچ گروه و دسته‌ای وابستگی و تمایل ندارد. این نشریه با رویکردی جدید عرصه‌های تاریخ، اندیشه، علوم انسانی، فرهنگ و هنر را واکاوی می‌کند.

محمد مهدی دانی به عنوان صاحب امتیاز و مدیرمسوول مجله «عصر اندیشه»، پیام فضلی‌نژاد به عنوان سردبیر، مریم هوشمند دبیر تحریریه و ویراستار شناخته می‌شوند و همچنین شهریار زرشناس، جعفر درونه، روح‌الامین سعیدی از اعضای شورای مشاوران این مجله فرهنگ و علوم انسانی هستند.

به گزارش ایسنا، مجله فرهنگی و علوم انسانی «عصر اندیشه» به سه زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی ویژه فروردین‌ ماه در 132 صفحه و با بهای 8000 تومان منتشر شده است.

انتهای پیام

کد N781337

وبگردی