آفتاب

رهبر یک گروه افراطی مشاور رئیس ستاد ارتش اوکراین شد

رهبر یک گروه افراطی مشاور رئیس ستاد ارتش اوکراین شد

رهبر گروه افراطی "رایت سکتور" اوکراین که تحت پیگرد پلیس بین‌الملل (اینترپل) قرار دارد، به عنوان مشاور رئیس ستاد ارتش این کشور منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری راشاتودی، "دمیتری یاروش"، رهبر گروه تندروی "رایت سکتور" موافقت کرده تا هزاران شبه‌نظامی به عنوان یک گروه تهاجمی وابسته به ارتش اوکراین فعالیت کنند.

وزارت دفاع اوکراین در بیانیه‌ای گفت: سرهنگ "ویکتور موژنکو"، رئیس ستاد ارتش اوکراین و "دمیتری یاروش" با همکاری میان "رایت سکتور" و نیروهای مسلح این کشور موافقت کردند.

ظاهراً این انتصاب پس از آن صورت گرفته که مذاکرات موفقیت‌آمیزی میان "نیروهای داوطلب اوکراین" و فرمانده ارشد ارتش این کشور در رابطه با گزینه‌های الحاق این شبه‌نظامیان مسلح به ساختار فرماندهی وزارت دفاع انجام شد.

وزارت دفاع اوکراین گفت: گردان‌های شبه‌نظامی مسلح "رایت سکتور" موافقت کرده‌اند تا تابع رهبران ارتش باشند.

براساس این بیانیه موژنکو و یاروش بر لزوم اتحاد تاکید کرده و آمادگی این شبه‌نظامیان را برای پیروی از فرماندهی مرکزی کی‌یف تایید کردند.

یاروش گفت: نیروهای داوطلب اوکراین آماده‌اند تا با ارتش وظایف مشترکی را انجام داده و از فرمانده ارتش در مسائل مربوط به دفاع ملی علیه دشمن خارجی که هر وطن‌پرستی را ملزم به حفاظت از اوکراین می‌کند، پیروی کنند.

یاروش که یکی از افراد برجسته کودتای سال گذشته اوکراین محسوب می‌شود به خاطر تحریک تروریسم و فعالیت‌های افراط‌گرایی از سوی اینترپل تحت پیگرد قرار دارد. وی به دنبال درخواست مقامات روسیه در فهرست بین‌المللی افراد تحت پیگرد قرار گرفته است.

یاروش علی‌رغم بدنامی‌اش یکی از اعضای منتخب پارلمان اوکراین است که رهبری حزب سیاسی "رایت سکتور" را بر عهده دارد؛ حزبی که در روسیه به عنوان یک سازمان افراطی فعالیتش منع شده است.

یاروش اعلام کرد، وی قصد دارد کمپانی‌های نظامی خصوصی در اوکراین را قانونی کرده و به زودی قانون جدیدی را در پارلمان اعلام خواهد کرد. وی مدعی شد: فکر می‌کنم این می‌تواند گزینه خوبی برای بسیاری از مردم باشد. این گزینه برای بسیاری ایجاد شغل کرده و در نهایت باعث ثبات در کشور می‌شود.

نیروهای داوطلب اوکراین و همچنین گردان‌های دفاع منطقه‌ای و دیگر گروه‌های خصوصی از آوریل سال گذشته میلادی که کی‌یف "عملیات ضدتروریستی" خود را در شرق اوکراین آغاز کرد، در کنار ارتش این کشور جنگیده‌اند.

انتهای پیام

کد N781246

وبگردی