آفتاب

مخالفت رئیس‌جمهور چک با ورود سفیر آمریکا به کاخ پراگ

مخالفت رئیس‌جمهور چک با ورود سفیر آمریکا به کاخ پراگ

براساس گزارش رسانه‌های محلی، رئیس‌جمهوری چک درهای کاخ پراگ را به روی سفیر آمریکا بست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام از جانب "میلوش زمان"، رئیس جمهوری چک در پی اظهارنظرهای انتقادی به تصمیم پراگ در پیوستن به مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی دوم در مسکو صورت گرفت.

رهبران اروپایی این مراسم را که قرار است مه سال جاری میلادی در مسکو برگزار شود، تحریم کردند و علت این اقدام نقش روسیه در درگیری‌های اوکراین است اما رئیس جمهوری چک اعلام کرده که در این مراسم شرکت می‌کند.

در همین حال رئیس‌جمهوری چک گفت: من نمی‌توانم تصور کنم که سفیر چک در واشنگتن برای اینکه رئیس جمهوری آمریکا به کجا سفر کند و به کجا سفر نکند، مشاوره دهد. بنابراین این اجازه را نیز نمی‌دهم که سفیر آمریکا در پراگ چنین کاری را انجام دهد و در مورد سفرهای خارجی من تصمیم گیری کند. به همین دلیل "اندرو شاپیرو"، سفیر آمریکا اجازه ورود به کاخ ریاست جمهوری پراگ را ندارد.

یکی از سخنگویان رئیس‌جمهوری چک نیز به رسانه‌ها گفت: سفیر آمریکا در پراگ می‌تواند همچنان در رویدادهای اجتماعی که در کاخ پراگ برگزار می‌شود شرکت کند اما اجازه اظهارنظر درباره سفرهای خارجی رئیس جمهوری چک را ندارد.

سفیر آمریکا در جمهوری چک به تلویزیون دولتی این کشور گفته بود که حضور میلوش زمان در مراسم بزرگداشت پایان جنگ جهانی دوم در مسکو اقدامی نامناسب است.

انتهای پیام

کد N781176

وبگردی