آفتاب
امیرعبداللهیان، با اشاره به تجاوز آل سعود به یمن:

فاجعه انسانی در یمن/ تهران برای توقف حمله فعالانه اقدام می‌کند

فاجعه انسانی در یمن/ تهران برای توقف حمله فعالانه اقدام می‌کند

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، با هشدار نسبت به وقوع فاجعه انسانی در یمن گفت: تهران براي توقف فوري حملات نظامي و تمركز بر راهكار سياسي و كمك‌هاي انسان‌دوستانه، فعالانه اقدام مي‌كند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اميرعبداللهيان با اشاره به بحران یمن در پی حمله نظامی رژیم آل سعود به این کشور، اظهار داشت: به عربستان نصيحت مي‌كنيم با عبرت‌آموزي از سرنوشت آمريكا در قضیه مداخلات نظامي در منطقه، حملات نظامي عليه يمن را فوراً متوقف کند.

وی تصریح کرد: دشمنان جهان اسلام با درگير كردن عربستان در جنگ عليه يمن، در صدد هستند عربستان را نيز به ليبي جديد تبديل و قدرت كشورهاي اسلامي را تضعيف کنند.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه، با اشاره به وضعیت یمن در هفته‌های اخیر گفت: فاجعه انساني در يمن در حال وقوع است و محاصره يمن و عدم اجازه ارسال كمك هاي انسان‌دوستانه سازمان‌هاي بين‌المللي، هيچ توجيهي ندارد.

رشد تروريسم و اضمحلال قدرت مسلمين، تنها دستاورد حمله عربستان به يمن

امیرعبداللهیان اظهار داشت: رشد تروريسم و اضمحلال قدرت مسلمين، تنها دستاورد خطاي راهبردي تجاوز عربستان به يمن است كه ثمره آن صرفاً تقويت رژيم صهيونيستي در منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: كمك به رشد تروريسم و صهيونيسم در يمن و منطقه، در تعارض با امنيت حرمين شريفين در عربستان سعودي است و تهران براي توقف فوري حملات نظامي و تمركز بر راهكار سياسي و كمك‌هاي انسان‌دوستانه، فعالانه اقدام مي‌كند.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: مشاركت‌كنندگان در حمله نظامي عليه يمن، مسئول ناامني در منطقه شناخته خواهند شد؛ ضمن اينكه كشور خود و منطقه مشترك ما را ناامن مي‌کنند.

 

کد N780933

وبگردی