آفتاب

برداشت گندم کرمانشاه از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود

برداشت گندم کرمانشاه از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان کرمانشاه از اواخر فروردین ماه آغاز می‌شود.

علی اشرف منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اعلام این خبر گفت: امسال در مجموع 414 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت گندم رفته که از این میزان 310 هزار هکتار دیم و 104 هزار هکتار آبی است.

منصوری پیش بینی کرد: امسال در مجموع بین 800 تا 850 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته 430 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم رفته بود، گفت: سال گذشته در مجموع 870 هزار تن گندم در این استان تولید شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌های وزارت جهاد کشاورزی گندم با میزان سن زدگی بالا از کشاورزان خریداری نمی‌شود، گفت: اگر میزان سن زدگی گندم از دو درصد بیشتر باشد در خرید آن مشکل به وجود می‌‍‌آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: توصیه می‌شود کشاورزان در این ایام که زمان مبارزه با سن گندم است، اقدامات لازم برای مبارزه با بروز سن زدگی در مزارع را زیر نظر کارشناسان انجام دهند.

منصوری در ادامه به بروز پدیده تنش خشکی در مزارع استان اشاره کرد و گفت: به دلیل کمبود بارندگی‌ها در ماه‌های بهمن و اسفند مزارع استان با پدیده تنش خشکی مواجه شدند که این مسئله به ویژه در شهرستان‌های مناطق گرمسیری استان مشهود بوده و مزارع را با افت تولید مواجه خواهد کرد.

به گفته منصوری بر اساس اعلام‌های سازمان هواشناسی در ماه‌های بهمن و اسفند شاهد کاهش 30 درصدی میزان بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

منصوری با اشاره به مشخص بودن قیمت گندم گفت: بر اساس نرخ های اعلام شده امسال گندم معمولی با قیمت 1155 تومان و گندم دوروم با قیمت 1188 تومان از کشاورزان خریداری خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان از آمادگی کامل برای برداشت گندم خبر داد و افزود: تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده و مراکز خرید نیز آمادگی لازم را دارند.

خبرنگار: 6

انتهای پیام

کد N780797

وبگردی