آفتاب

شناسایی و انهدام دو گروهک تروریستی در تونس

شناسایی و انهدام دو گروهک تروریستی در تونس

پلیس تونس از شناسایی و بازداشت اعضای دو گروهک تروریستی مظنون به دست داشتن در حمله خونین ماه گذشته به موزه "باردو " خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، پلیس تونس از بازداشت 23 تن از اعضای دو گروهک تروریستی که به دست داشتن در حمله تروریستی ماه گذشته به موزه "باردو" در تونس مظنون هستند خبر داد.

در حالی که گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله خونین را برعهده گرفت، دولت تونس گردان "عقبه نافع" وابسته به القاعده را عامل این جنایت دانست.

وزارت کشور تونس با انتشار بیانیه‌ای در صفحه رسمی خود در پایگاه اجتماعی "فیس‌بوک" اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق به انهدام دو شبکه تروریستی شامل 23 عضو شدند که بیشترشان با افرادی که در عملیات تروریستی باردو شرکت داشتند در زمینه حمایت لوجستیکی، جابه جایی سلاح و یا تامین مخفیگاه برای عاملان این عملیات در ارتباط بوده‌اند.

وزارت کشور تونس افزود: تعداد کل افرادی که تاکنون در رابطه با حمله تروریستی به موزه "باردو" دستگیر شده‌اند به 46 تن رسیده است.

هفته گذشته ارتش تونس 9 تروریست وابسته به گردان عقبه بن نافع از جمله لقمان ابوصخر، رهبر گردان‌ "الجزایر" را در کمینی در شهر قفصه واقع در جنوب این کشور به هلاکت رساند.

طرف‌های سیاسی مختلف در تونس برای جنگ با تروریسم اعلام موافقت کرده‌اند اما این گروه‌ها در زمینه اولویت‌های رسیدگی به این موضوع با یکدیگر اختلاف دارند در حالی که دولت جدید تمرکز خود را بر گزینه امنیتی قرار داده احزاب سیاسی و سازمان‌های حقوقی خواهان رسیدگی جامع به مساله مقابله با تروریسم شده‌اند که بعد امنیتی بخشی از آن است.

انتهای پیام

کد N780449

وبگردی