آفتاب

تجلی همدلی و همزبانی در دیدار نوروزی فعالان قرآنی کشور

تجلی همدلی و همزبانی در دیدار نوروزی فعالان قرآنی کشور

دیدار نوروزی جامعه قرآنی کشورمان با حضور جمع کثیری از فعالان قرآنی برگزار شد.

دیدار نوروزی جامعه قرآنی کشورمان با حضور جمع کثیری از فعالان قرآنی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان(ایسنا)، دیدار نوروزی جامعه قرآنی کشورمان با حضور جمع کثیری از فعالان، ‌مسئولان و اساتید قرآنی کشور در سالن کنفرانس خبرگزاری ایکنا برگزار شد تا در اولین روزهای کاری سال جدید، شعار همدلی و همزبانی تجلی یابد.

در این دیدار که صمیمیت در فضای آن موج می‌زد از معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد تا رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی و از عباس سلیمی به عنوان یکی از پیشکسوتان فعال عرصه فعالیت‌های قرآنی کشور تا هوشنگ بادپا که عصازنان و در حالی که دست در دست یکی از فرزندانش به سختی پله‌های سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور را بالا می‌آمد، حضور داشتند تا همدلی در بین فعالان قرآنی کشورمان سن و سال را نشناسد.

در ابتدای این دیدار صمیمانه وحید خزائی، نفر اول رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان و به عنوان یکی از جوانترین فعالان قرآنی حاضر در این مراسم به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.

فضای این دیدار که برای دومین سال پیاپی و به ابتکار خبرگزاری ایکنا برگزار شد به گونه‌ای بود که برخی حاضران به جای صحبت کردن در مورد مشکلات و معضلات پیش روی فعالیت‌های قرآنی در کشور به بیان خاطرات خود پرداختند.

در این دیدار که از ساعت 17 آغاز و تا 19:30 ادامه داشت، اساتیدی همچون عباس سلیمی، علی‌اکبر حنیفی، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسن رنجبر، علی‌اصغر شعاعی، قاری بین‌المللی کشور، مهدی فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی، محمود صلاحی، معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران،‌ حسن بیادی، نایب رئیس دوره دوم و سوم شورای شهر تهران، محمدرضا پورزرگری و احمد ابوالقاسمی، دو نفر از قاریان بین‌المللی کشور،‌ محمدحسین محمدزاده، مدیر رادیو قرآن، هادی فروزان و هوشنگ بادپا، پیشکسوتان قرآنی و مجتبی ایزدی، قائم مقام شبکه قرآن سیما به بیان سخنانی پرداختند.

صحبت‌های حسن بیادی و محمود صلاحی متفاوت از سایر سخنرانان این جلسه بود و بیشتر حول محور ثواب و آثار دنیوی و اخروی زیارت ثامن الحجج علی ابن موسی رضا(ع) بود که فضای معنوی این جلسه قرآنی را با نام اهل بیت(ع) مزین کرد. شاه‌بیت صحبت‌های اکثر سخنرانان این جلسه شعار سال 94 که همدلی و همزبانی دولت و ملت و بحث در مورد آن بود و همه به اتفاق برگزاری چنین جلساتی را تجلی این امر عنوان کردند.

در این دیدار علاوه بر سخنرانی‌هایی که ذکر شد، افراد دیگری همچون سیدمحسن و سیدحسین موسوی بلده از اساتید برجسته قرآنی، رحیم خاکی،‌ قاری بین‌المللی کشور، محمد انجم‌شعاع، معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سیدعباس میرداماد، قاری و مدرس قرآن، رحیم قربانی،‌ رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، علی فربین، مدرس قرآن، احمد حاجی‌شریف، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن،‌ عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی کشور، حجت‌الاسلام علیرضا حشمتی و اصغر امیرنیا، معاون تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

همچنین در این جلسه ولی یاراحمدی، مشاور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، احمد لیایی از فعالان قرآنی کشور، سیدرضا میرموسایی، پیشکسوت قرآنی، محمد بنیادی، محمدرضا داوودآبادی فراهانی، معاون فرهنگی دانشجویی وزیر بهداشت، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن، سعید و مجید زکی‌لو از اساتید قرآنی کشور، بهروز یاریگل، مدرس قرآن و جمع دیگری از فعالان قرآنی کشورمان حضور داشتند.

تلاوت زیبا و روح‌نواز محمدرضا پورزرگری و احمد ابوالقاسمی، دو نفر از قاریان بین‌المللی کشورمان بخش‌ دیگری از این برنامه دو ساعت و نیمه بود که حاضران را به فیض اکمل رساند.

حسن ختام این مراسم که اجرای آن را حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشورمان برعهده داشت با دعای محمدرضا خرمیان، پیشکسوت و قاری بین‌المللی همراه شد.

دیدار نوروزی جامعه قرآنی کشور

انتهای پیام

کد N780424

وبگردی