آفتاب

اعمال قانون منع آمد و شد در سرت لیبی/تداوم درگیری‌ها در جنوب لیبی

اعمال قانون منع آمد و شد در سرت لیبی/تداوم درگیری‌ها در جنوب لیبی

نیروهای ریاست ستاد ارتش ملی لیبی که از سوی کنگره ملی سراسری این کشور تشکیل شده است مقررات منع آمد و شد شبانه را در شهر سرت در مرکز لیبی اعمال کرده و با حامیان داعش درگیر هستند. در همین حال درگیری‌ها در جنوب لیبی میان نیروهای کنگره ملی سراسری لیبی با نیروهای حامی خلیفه حفتر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع رسانه‌ای اعلام کردند که درگیری‌های میان نیروهای کنگره ملی سراسری لیبی با نیروهای خلیفه حفتر، فرمانده کل «ارتش ملی لیبی» در محور غربی سرت (450 کیلومتری شرق طرابلس) به وقوع پیوست و در این درگیری‌ها از موشک‌های گراد استفاده شد و نیروی هوایی لیبی نیز برای ضربه به پایگاه‌های افراد مسلح در داخل این شهر وارد عمل شدند.

این نیروها همچنین شهر سرت را برای حمله به آن به عنوان منطقه عملیات نظامی اعلام کردند.

منابع رسانه‌ای لیبی گزارش دادند که پیش‌بینی می‌شود قانون منع آمد و شد در سرت از 10 شب تا شش صبح اجرایی شود. در همین حال و در پی درگیری‌های شدید نیروهای فجر لیبی با حامیان خلیفه حفتر در منطقه العزیزیه (45 کیلومتری جنوب غرب طرابلس)، در حال حاضر آرامش شکننده‌ای در این منطقه حکمفرما شده است.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری‌های شدیدی در جنوب لیبی در جریان است که در آن از توپخانه‌های سنگین استفاده می‌شود.

انتهای پیام

کد N780378

وبگردی