آفتاب

ادامه تظاهرات کشورهای جهان در محکومیت تجاوز نظامی عربستان به یمن

ادامه تظاهرات کشورهای جهان در محکومیت تجاوز نظامی عربستان به یمن

در پی ادامه تجاوز نظامی عربستان به یمن، مردم کشورهای جهان با برگزاری تظاهرات‌ گسترده همبستگی خود را با ملت یمن اعلام و این تجاوزگری عربستان را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، جمعی از مردم بحرین با برپایی تظاهرات‌ بار دیگر تجاوز عربستان به یمن را محکوم کردند.

در این تظاهرات که به رغم ممانعت نظام بحرین از ابراز نظر آزادانه درباره این تجاوز عربستان برپا شده بود، شرکت کنندگان پرچم یمن و عکس‌هایی از عبدالملک حوثی، رهبر جنبش مردمی" انصارالله یمن" را در دست داشتند.

در فلسطین نیز فعالان چند تحصن را برای اعلام همبستگی با مردم یمن در میدان "المناره" در شهر رام‌الله در شمال قدس برگزار کردند. این تحصن‌ها بنا به فراخوان کمیته مردمی "دفاع از یمن" در فلسطین برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن مخالفت خود را با تجاوز عربستان به یمن اعلام کرده و بر ایستادگی خود در کنار یمن تاکید کردند.

در انگلیس نیز تظاهرات گسترده‌ای در مخالفت با تجاوز عربستان به یمن برگزار شد که شرکت‌کنندگان در این تظاهرات به سمت سفارت عربستان در لندن رفته و در آنجا تحصن کردند و شعارهایی را در محکومیت عربستان سعودی و حماتش از تروریسم سر دادند.

در همین حال در استان "عمران" یمن نیز راهپیمایی گسترده‌ای برای محکوم کردن تجاوز ظالمانه عربستان به یمن که آحاد این ملت را هدف قرار داده و توانایی‌های نظامی و اقتصادی و زیرساخت‌های این کشور را تخریب می‌کند، برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها جملاتی در محکومیت اقدام ائتلاف عربی با رهبری عربستان را که بدون هیچ توجیه و مجوز قانونی بین‌المللی و منطقه‌ای مردم یمن را می‌کشند، نوشته شده بود.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی همچنین بر اهمیت ایستادگی در مقابل تجاوزگری‌های عربستان علیه یک ملت عرب مسلمان تاکید کردند و عنوان داشتند که این ملت خواهان عزت، کرامت و استقلال در اتخاذ تصمیم‌های سیاسی هستند.

پس از پایان این راهپیمایی بیانیه‌ای صادر شد که در آن از مقامات و ملت‌های جهان خواسته شده است تا در کنار مردم یمن بایستند و پرونده تجاوزها و نقض‌های صورت گرفته در این حملات ظالمانه علیه مردم یمن را به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه دهند.

در این بیانیه بر پایبندی بر گزینه‌های ایستادگی مستحکم جهت حمایت از مردم و دارایی‌های یمن و مقابله با تجاوز تاکید شد.

پیش از این نیز در کشورهای عراق، سوریه، تونس، موریتانی، پاکستان، ترکیه، هند، بحرین و آلمان تظاهراتی در محکومیت این تجاوزگری عربستان به یمن برگزار شده بود.

در همین حال ارتش یمن با پشتیبانی کمیته‌های مردمی توانست امنیت جزیره العمال در استان عدن در جنوب یمن را برقرار ساخته و سلاح‌های سنگین را که در اختیار نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی یمن و تروریست‌های القاعده بود، ثبت و ضبط کند.

این اقدام در حالی صورت گرفت که پیشروی‌ها در منطقه المعلا پس از پاکسازی منطقه کریتر، در استان عدن حاصل شده است.

انتهای پیام

کد N780105

وبگردی