آفتاب

تقویت سیستم دفاع هوایی روسیه برای مقابله با تهدید احتمالی آمریکا

تقویت سیستم دفاع هوایی روسیه برای مقابله با تهدید احتمالی آمریکا

معاون قوای دفاع هوا- فضای روسیه اعلام کرد، گام‌های فعال روسیه در تقویت ظرفیت‌های دفاع موشکی خود با هدف مقابله با تهدید بالقوه "حمله جهانی سریع" آمریکا که ممکن است تحت شرایطی خاص رخ دهد، انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، ژنرال "کریل ماکاروف"، معاون قوای دفاع هوا- فضای روسیه گفت که تهدید بالقوه "حمله جهانی سریع" از سوی آمریکا علیه فدراسیون روسیه یکی از چالش‌های اصلی نیروهای دفاع هوا فضا است. در این راستا، یک سیستم دفاع موشکی و هوایی از اولویت‌های اصلی روسیه است.

طبق گفته این مقام، هدف ابتکارعمل "حمله جهانی سریع" حملات با این تسلیحات متعارف و با دقت بالا در کمتر از یک ساعت پس از آن است که واشنگتن هدفی را به عنوان تهدید امنیت ملی فرض کند.

ماکاروف با تاکید بر این مساله که رهبری نظامی و سیاسی روسیه این موضوع را حائز "اهمیتی فوق‌العاده" می‌داند، گفت: با توجه به این مسائل، روسیه درحال تقویت سیستم دفاع هوایی و موشکی خود است. طرح "حمله جهانی سریع" واشنگتن یک ساختار کلی شبیه موشک‌های هسته‌ای سه تایی دارد. هدف اولیه آن مقابله با حملات سریع از سمت دریا و زمین از سوی موشک‌های کروز و موشک‌های بین قاره‌ای و موشک‌ةای بالستیک مستقر بر روی زیردریایی است. موشک‌های هایپرسونیک که هم اکنون در دست تولید است، دومین گزینه‌ای است که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) بر روی آن کار می‌کند. علاوه بر این آمریکا، طرح‌هایی را در رابطه با بمباران‌های سینتیک از فضای مداری در نظر دارد.

طبق پیش‌بینی روسیه، تا سال 2020 آمریکا حدود 8000 موشک کروز در اختیار خواهد داشت که حدود 6000 از آن موشک‌ها قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند. به گفته ماکاروف، "تا حدی با قطعیت" می‌توان گفت که آمریکا می‌تواند "تحت شرایط خاصی" از این ظرفیت‌های نظامی علیه اهدافی مستقر در روسیه استفاده کند.

انتهای پیام

کد N780080

وبگردی