آفتاب
ابوترابی فرد در نطق پیش از دستور:

جامعه جهانی باید از ایران یک صدای واحد بشوند

جامعه جهانی باید از ایران یک صدای واحد بشوند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه جامعه جهانی باید از ایران یک صدای واحد بشد گفت: با گام برداشتن در چارچوب تعریف شده از رهبری انقلاب، ملت ایران می تواند از دستاوردهای هسته ای حراست کند.

به گزارش خبرنگار مهر در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس گفت: جامعه اسلامی مکلفند یکپارچه و هماهنگ در برابر دشمن بایستند.

وی تاکید کرد: روح کلام رهبری و پیام نوروزی ایشان یکپارچگی ملت در برابر دشمنان بود. همان راهی که در دفاع مقدس پیمودیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایستادگی ملت ایران در برابر زیاده خواهی آمریکا در طول 12 سال امروز ایران را در جایگاهی قرار داد که دشمنان اذعان کنند جمهوری اسلامی در کلوپ هسته ای جهان تعریف می شود و دشمن اذعان کند چرخه کامل سوخت در خاک ایران سامان می یابد.

وی ادامه داد: این موفقیت در سایه صبر و استقامت و حرکت در چارچوبی که رهبر انقلاب تعرف کردند به دست آمده است.

نایب رئیس مجلس با اعلام تشکر از تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: در این حقیقت تاکید داریم که تنها با گام برداشتن در چارچوب تعریف شده از سوی رهبری ملت ایران می توان از دستاوردهای هسته ای حراست کرد.

وی اظهار داشت: از دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای می خواهم در چارچوب تعیین شده از سوی رهبری در مسیر هم افزایی و ایجاد جبهه واحد حرکت کند.

ابوترابی فرد افزود: امروز دولت، ملت و مجلس در مورد مسائل هسته ای یک سخن واحد دارند و آن چارچوب تعریف شده و تبیین شده از سوی رهبری نظام در حفظ و حراست از دستاوردهای هسته ای است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: به آمریکایی ها اجازه نخواهیم داد پیمان ها را بشکند و خلاف تعهدات خود عمل کند.

ابوترابی فرد گفت: جامعه جهانی توجه دارد که غرب برای هیچ کشوری حق غنی سازی را به رسمیت نخواهد شناخت تنها یک استثنا وجود دارد و آن جمهوری اسلامی است. گرفتن این حق در نظام بین الملل یک پیروزی بزرگ است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود تصریح کرد: مجلس تجاوز غیر انسانی عربستان به کشور مظلوم یمن را به طور قاطع محکوم می کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همکاران ما از جامعه جهانی مدعی دفاع از دموکراسی و سازمان ملل و شورای امنیت انتظار دارد در برابر این تجاوز عیر انسانی بایستد و اجازه ندهد زیرساخت های اقتصادی یمن مورد آسیب جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از کشورها و پارلمان های اسلامی می خواهم به طور قاطع در برابر این تجاوز بایستد.

ابوترابی در ابتدای سخنرانی خود درخصوص پیام رهبری در سال 94 گفت: پیام رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت نگاه به آموزه های قرآنی دارد.

ابوترابی فرد ادامه داد: براساس این پیام باید ملت ایران در کنار هم باشند و در مسائل عمومی و راهبردهای کلان ملی همفکری داشته باشند تا به همدلی برسند و در سایه آن به همزبانی دست یابد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه جهانی باید از ملت ایران یک صدای واحد را بشنود و دشمن ملت ایران را یک جبهه واحد ببیند.

وی تصریح کرد: مجلس باید با همه وجود در کنار دولت، و دولت با همه توان در کنار مجلس و همه ما در خدمت ملت در راستای افزایش اعتماد حرکت کنیم.

ابوترابی فرد درگذشت همشیره مقام معظم رهبری را خدمت ایشان تسلیت گفت.

وی همچنین درگذشت والده رئیس جمهور را به ایشان تسلیت گفت. در پایان نیز درگذشت همسر همکره آیت الله خاتمی یار امام را به آقای تابش و بیت شریف آیت الله خاتمی تسلیت گفت و اظهار داشت: در گذشت همسر مکرمه آیت الله جنتی را خدمت ایشان تسلیت می گویم.

کد N780072

وبگردی