آفتاب
رئیس سابق اطلاعات رژیم صهیونیستی:

اسرائیل نباید توافق هسته‌ای را رد کند

اسرائیل نباید توافق هسته‌ای را رد کند

رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی با تاکید بر این که باید از دید دیگری به تفاهم هسته‌ای ایران نگاه شود، گفت: این تفاهم با در نظر گرفتن اینکه ایران 19 هزار سانتریفیوژ دارد، تفاهمی نسبتا خوب است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آموس یادلین» در گفتگو با پایگاه خبری المانیتور با اشاره به اینکه بحث درباره خوب یا بد بودن توافق بستگی به نحوه نگاه افراد به آن دارد، اعلام کرد: اگر از نظر ایده‌آل جهانی و تحقق کامل تمامی درخواست‌های اسرائیل بخواهیم بررسی کنیم، توافق مزبور به دلیل مشروعیت بخشیدن به برنامه هسته‌ای ایران مورد علاقه اسرائیل نیست. اما راه دیگری برای بررسی این موضوع و شرایط و گزینه‌های کنونی وجود دارد.

وی مدعی شد: اگر فرض کنیم که مذاکرات شکست می‌خورد، آنگاه ایران با فراموش کردن جامعه بین‌المللی و عدم پاسخگویی به سوالات درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود به غنی‌سازی سریع اورانیوم ادامه می‌داد و و بمب تولید می‌کرد، پیش از آنکه دیگران زمان واکنش نشان دادن به این مسئله را داشته باشند. با توجه به این مسئله به نظر می‌رسد این یک توافق بد نبوده است.

یادلین با ابراز مخالفت نسبت به سخنان مقامات رژیم صهیونیستی درباره تفاهم صورت گرفته گفت: نباید فراموش کرد که اسرائیل توافق موقت را یک توافق تراژیک خواند، اما این توافق نهایتا به یک توافق خوب منجر شد. در زمانیکه صحبت از لغو این توافق بود، با اسرائیل مخالفت شد و برخلاف ارزیابی‌های اسرائیل، ایران به تمامی مفاد توافق موقت عمل کرد. این چیزی است که باید به آن توجه شود. با توجه به مفاد تفاهم دیروز تا ۱۵ سال ایران با ساخت بمب اتم فاصله خواهد داشت و من فکر می‌کنم این یک موفقیت ناچیز نیست.

رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در پایان گفت: اظهارات باراک اوباما مبنی بر اینکه آمریکا خواهان حمله به ایران نیست و تحریم‌های بیشتر علیه این کشور کارساز نخواهد بود، باعث تضعیف موقعیت وی شد. به اعتقاد من او باید برخلاف این سخنان را بیان می‌کرد.

کد N779887

وبگردی