آفتاب
شیخ نعیم قاسم:

تفاهم‌نامه هسته‌ای لوزان به مثابه پیروزی محور مقاومت است

تفاهم‌نامه هسته‌ای لوزان به مثابه پیروزی محور مقاومت است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام کرد که تفاهم‌نامه لوزان یک پیروزی بزرگ برای ملت‌های آزاده و محور مقاومت به رهبری ایران اسلامی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المنار، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به تفاهم‌نامه هسته‌ای لوزان میان ایران و گروه ۱+۵ گفت: ایران اسلامی پس از تحمل ۱۲ سال تحریم‌های ظالمانه به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز هسته‌ای خود، سرانجام توانست از قدرت‌های بزرگ که در رأس آنها آمریکا قرار دارد، حق خود را بگیرد.

شیخ نعیم قاسم افزود: ایران طی این سال‌ها با ۶ کشور بزرگ در حال مذاکره بود. هر کدام از این کشورها آراء و نظرات خاص خود را داشتند اما در نهایت این، ایران اسلامی بود که موفق شد به رهبری امام خامنه ای (حفظه الله و رعاه) این نتایج عظیم را به دست آورد.

وی تصریح کرد: امروز، ایران سمبل عزت، استقلال و همچنین مقاومت در مقابل تجاوز صهیونیست‌ها و ترور تکفیری‌ها است. حزب‌الله از ایران که همواره بدون هیچ چشم‌داشتی به ملت‌های آزاده جهان کمک کرد، تشکر می‌کند. ما همچنین از ایران به دلیل حمایت‌های قاطعانه‌اش از حزب‌الله؛ حمایت‌های بدون دخالت، قدردانی می‌کنیم.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به حمایت های جمهوری اسلامی ایران از این حزب در مواجهه با اسرائیل گفت: قدردان ایران هستیم، زیرا این کشور ما را در آزادسازی جنوب لبنان یاری داد. ایران این قدرت را به ما داد تا در کشورمان و در منطقه جایگاه ویژه‌ای داشته باشیم و بتوانیم از استقلال، عزت و کرامت خود دفاع کنیم.

سیاست‌های آل‌سعود در قبال تحولات یمن و سوریه دوگانه است

شیخ نعیم قاسم در بخش دیگری از سخنانخود به تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن اشاره کرده و گفت: عربستان سعودی با این اقدام، خطای استراتژیک بزرگی را مرتکب شد. این کشور باید اجازه می‌داد تا مردم یمن خود برای آینده‌شان تصمیم‌گیری کنند. جای تعجب دارد که مقامات سعودی ادعا می‌کنند به منظور حمایت از مشروعیت «منصور هادی» به یمن یورش بردند درحالی که هادی یک رئیس‌جمهور فراری است و مشروعیت ندارد. اکنون این سؤال مطرح می‌شود که اگر حامی مشروعیت هستند، پس چرا از بشار اسد رئیس‌جمهور قانونی و شرعی مردم سوریه حمایت نکردید؟

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان سخنان خود تأکید کرد: بدون شک مردم یمن در مواجهه با سعودی‌ها پیروز خواهند شد. مردم یمن در تاریخ این حقیقت را به ثبت خواهند رساند که عربستان سعودی شکست‌های بسیاری را در تجاوز به یمن متحمل شد.

کد N779710

وبگردی