آفتاب

شبه‌نظامیان سومالی: کنیا را حمام خون می‌کنیم

شبه‌نظامیان سومالی: کنیا را حمام خون می‌کنیم

شبه‌نظامیان سومالی امروز (شنبه) هشدار دادند که جنگی طولانی علیه کنیا به راه انداخته و شهرهای آن را با خون رنگ کنند؛ تهدیداتی که پس از کشتار خونین حدود 150 تن در حمله به دانشگاه کنیا مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بدترین خونریزی در کنیا در حدود دو دهه گذشته، چهار تن از شبه‌نظامیان مسلح الشباب پنج‌شنبه گذشته به دانشگاه گاریسا در شرق کنیا حمله کرده و حدود 150 تن را به خاک و خون کشیدند. این منطقه حدود 200 کیلومتر با مرز سومالی فاصله دارد. حمله مذکور، کنیا را به حالت آماده باش درآورد.

گروه متحد القاعده در پیامی خطاب به مردم کنیا گفت که حمله مذکور به تلافی حضور نظامی کنیا در سومالی و بدرفتاری با مسلمانان در کنیا است. شبه‌نظامیان الشباب در پیامی الکترونیکی اعلام کردند: هیچ نوع تمهیدات و تدابیر امنیتی‌ای نمی‌تواند امنیت شما را تضمین کرده و حملات ما را خنثی کرده و یا ناکام بگذارد. تدابیر شما نمی‌تواند مانع آن شود که شهرهای شما به حمام خون تبدیل شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: شهرهای شما را با خون رنگ می‌کنیم. این جنگی هولناک و طولانی است و شما مردم کنیا اولین قربانیان آن هستید.

از زمان روی کار آمدن اوهورو کنیاتا، رئیس‌جمهوری کنیا در آوریل 2013، بیش از 400 تن توسط الشباب سومالی در خاک کنیا کشته شده‌اند. در این میان می‌توان به کشته شدن 67 تن در ماه سپتامبر گذشته در جریان حمله الشباب به فروشگاهی در نایروبی اشاره کرد.

انتهای پیام

کد N779628

وبگردی