آفتاب

الشباب، کنیا را به جنگی طولانی تهدید کرد

الشباب، کنیا را به جنگی طولانی تهدید کرد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

دو روز پس از کشتار 148 نفر در دانشگاه گاریسا در شرق کنیا، گروه شورشی الشباب سومالی روز شنبه کنیا را به جنگی وحشتناک و طولانی و به راه انداختن حمام خونی دوباره تهدید کرد.
گروه الشباب در بیانیه ای به زبان انگلیسی اعلام کرد : « تا زمانی که دولت شما این ظلم و ستم را متوقف کند و همه سرزمین های اسلامی از اشغال کنیا آزاد شود، به گرفتن انتقام خون برادران مسلمان‌مان ادامه خواهیم داد.»
به گزارش خبرگزاری فرانسه از موگادیشو، این بیانیه افزود : « تا آن زمان، جوی خون در شهرهای کنیا به راه خواهد افتاد و این جنگی طولانی و وحشتناک خواهد بود که شما، مردم کنیا نخستین قربانیان آن خواهید بود.»
حمله به دانشگاه گاریسا مرگبارترین حمله در خاک کنیا پس از حمله القاعده به سفارت آمریکا در نایروبی در سال 1998 به شمار می رود. در حمله به سفارت آمریکا در نایروبی 213 تن کشته شدند.
در این بیانیه که صحت آن توسط سخنگوی الشباب تأیید شده است، این گروه وابسته به القاعده توضیح داده است که مسلمانان را از مسیحیان جدا کرده و پس از جمع کردن مسیحی ها در یک مکان، آنها را کشته است.
نیروهای الشباب وارد مجتمع دانشگاهی شدند و به سرعت خود را به خوابگاهها رساندند و دانشجویان مسیحی را در یک مکان جمع کردند. از آنجا که هدف این حمله غیرمسلمانان بودند، به دانشجویان مسلمان اجازه دادند محل را صحیح و سالم ترک کنند.
براساس این بیانیه، مهاجمان با حمله به دانشگاه گاریسا انتقام مرگ دهها هزار مسلمانی را گرفته اند که به دست نیروهای امنیتی کنیا کشته شدند.
نایروبی روز جمعه اعلام کرد هراسی از الشباب ندارد. اما الشباب تهدید کرد برای مجازات کنیایی ها به خاطر انتخاب دولت کنونی، بار دیگر مدارس، دانشگاهها، محل کار و حتی خانه های کنیایی ها را هدف قرار خواهد داد.
این بیانیه افزود : « شما دولت خود را انتخاب کرده اید و اجازه دادید دولت به سیاست های سرکوبگرانه خود ادامه دهد، بی آن که اعتراض کنید، بنابراین باید پیامدهای اقدامات خود را ببینید.»

49261

کد N779612

وبگردی