آفتاب

رهبر اپوزیسیون میانمار بایکوت انتخابات را یک "گزینه" می‌داند

رهبر اپوزیسیون میانمار بایکوت انتخابات را یک "گزینه" می‌داند

رهبر اپوزیسیون میانمار گفت که در صورتی که قانون اساسی تدوین شده ارتش دست نخورده باقی بماند و وی همچنان نتواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود، او گزینه بایکوت انتخابات آتی را در نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگ سان سوچی، رهبر اپوزیسیون میانمار گفت که حزبش موسوم به لیگ ملی برای دموکراسی آماده ورود به دولت است اما تین سین رئیس جمهوری میانمار درباره اصلاحات صادق نیست و ممکن است که برای به تعویق انداختن انتخابات اقدام کند.

وی همچنین گفت که آمریکا دولت نیمه مدنی میانمار را که حدود 50 سال پس از حکومت خونتا در 2011 قدرت را به دست گرفت ستایش می‌کند.

با این حال سوچی با انتقاد از دوران "رژیم تندروی" تین سین بر لزوم سازش و آشتی در جامعه میانمار تاکید کرد.

وی گفت: ما گمان نمی‌کنیم که بایکوت انتخابات گزینه خوبی باشد اما ما آن را رد نمی‌کنیم. ما این گزینه را باز می‌گذاریم با این وجود رهبر دموکراسی خواه میانمار بر اهمیت انتخابات پارلمانی ماه نوامبر تاکید کرد و آن را "آزمونی واقعی" توصیف کرد که نشان می‌دهد "آیا میانمار در مسیر دموکراسی قرار دارد یا خیر".

حزب لیگ ملی دموکراسی پیشتر در انتخابات پارلمانی 1990 با کسب اکثریت آرا به پیروزی رسید اما ارتش نتیجه انتخابات را ملغی اعلام کرد. این حزب انتخابات 2010 را به دلیل تقلب گسترده بایکوت کرده بود.

به گفته سوچی، رئیس جمهوری میانمار در جریان اولین دیدار آنها در سال 2011 "صادقانه" عمل کرد اما هم اکنون وی اینطور عمل نمی‌کند.

او تاکید کرد: چرا که اگر وی درباره اصلاحات صادق بود، ما بیش از الان پیشرفت می‌کردیم.

انتهای پیام

کد N779529

وبگردی