آفتاب

ارتش لیبی شهر "العزیزیه" را از دست شبه نظامیان آزاد کرد

ارتش لیبی شهر "العزیزیه" را از دست شبه نظامیان آزاد کرد

ارتش لیبی پس از موفقیت در طرد گروه فجر لیبی، مجددا موفق شد کنترل شهر العزیزیه را به دست گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، اتاق عملیات ارتش لیبی در منطقه غربی اعلام کرد، نیروهای دولتی شبه نظامیان فجر لیبی را از شهر العزیزیه، واقع در 45 کیلومتری جنوب طرابلس، پایتخت این کشور در چارچوب عملیات "آزادسازی طرابلس" بیرون راند.

ارتش لیبی در 20 مارس گذشته از موفقیت خود در ورود به شهر العزیزیه و تشکیل پایگاهی برای حرکت نیروهای نظامی به سوی پایتخت خبر داده بود.

ادریس مادی، مدیر اتاق عملیات منطقه غربی لیبی اعلام کرد: نیروهای ارتش موفق به آزادسای منطقه و پاکسازی آن از شبه نظامیان فجر لیبی شدند که به طرابلس گریخته بودند.

اتاق عملیات منطقه غربی طی بیانیه‌ای از همه اعضای ارتش و مردم لیبی خواست برای انجام وظیفه ملی خود و پیوستن به دیگر یگان‌های ارتش و نیروهای کمکی که از بیرون طرابلس می‌آیند، آماده شوند.

این اتاق عملیات در بیانیه خود هشدار داد که گروه فجر لیبی در حال آماده سازی 150 خودروی زرهی با سلاح‌های سبک و سنگین است که روی این خودروها عبارت "شیرهای زنتان" نوشته شده و این گروه می‌خواهد در صورت پیشروی یگان‌های ارتش در پایتخت از این خودروها علیه مردم استفاده و ارتش را بدنام کند.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، در اثر شلیک بی‌هدف خمپاره و سقوط آن در محله جلیانه در نزدیکی مرکز درگیری‌ها در محله الصابری شهر بنغازی دو تبعه مصری کشته شدند.

نادیا البرغثی، مسئول اطلاع رسانی در بیمارستان شهر بنغازی اعلام کرد که این بیمارستان دو شهروند مصری را تحویل گرفته و آنها را به مرکز پزشکی شهر منتقل کرده تا تحت بررسی پزشکی قانونی قرار گیرند.

شهر بنغازی شاهد درگیری‌ شدید میان نیروهای ارتش لیبی و نیروهای شورای انقلابیون بنغازی بوده و در این درگیری‌ها ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند.

پس از نبردهایی که منطقه العزیزیه در نیمه دوم ماه مارس گذشته شاهد آن بود، درگیری‌های جدیدی میان شبه نظامیان فجر لیبی و ارتش این کشور در جنوب غرب طرابلس شکل گرفت.

طبق بیانیه اتاق عملیات ارتش لیبی در منطقه غربی، این نیروها با حمایت نیروی هوایی شهر العزیزیه را از کنترل گروه فجر لیبی آزاد کردند و نیروهای کمکی که با یگان‌های ارتش و نیروی هوایی لیبی حمایت می‌شدند وارد العزیزیه شده و آنجا را آزاد کردند.

طبق گزارش یک سخنگوی امنیتی، در این درگیری‌ها 4 تن از شبه نظامیان فجر لیبی در اثر حمله گروهی وابسته به دولت در اطراف شهر العزیزیه کشته شدند.

احمد هدیه، سخنگوی نیروهای سپر لیبی که بخشی از ائتلاف فجر لیبی را تشکیل می‌دهند در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: به دنبال حمله‌ گروهی مسلح صبح امروز درگیری‌هایی در اطراف منطقه العزیزیه آغاز شد که طی آن 4 تن کشته و 11 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

کد N779227

وبگردی