آفتاب
براساس یک مطالعه آمریکایی؛

اسلام سریع‌ترین رشد در جهان را دارد

اسلام سریع‌ترین رشد در جهان را دارد

در تازه‌ترین مطالعات انجام شده در آمریکا مشخص شد که رشد تعداد مسلمانان در جهان در مقایسه با سایر ادیان بیش‌تر است به نحوی که تا سال 2050، 10% کل ساکنان قاره اروپا را مسلمانان تشکیل خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در تحقیقاتی که اخیرا توسط چند مرکز آمریکایی از جمله مرکز تحقیقات "بیو" صورت گرفته مشخص شد که تا چهار سال آینده مسیحیت همچنان بزرگترین دین جهان باقی خواهد ماند اما در آینده تعداد مسلمانان بیش از مسیحیان خواهد شد. به نحوی که تعداد مسلمانان تا سال 2027، در آمریکا افزایش یافته و اسلام دومین دین آمریکا خواهد شد و تعداد مسلمانان در کل جهان از مسیحیان بیشتر می‌شود.

همچنین این تحقیق نشان داد که تا سال 2050، 10% کل ساکنان قاره اروپا را مسلمانان تشکیل خواهند داد.

طبق این تحقیق، دلیل افزایش تعداد مسلمانان به دو عامل یکی افزایش مهاجرت خانواده‌های مسلمان به اروپا و دیگری تعداد فرزندان این خانواده‌ها برمی‌گردد.

با افزایش تعداد مسلمانان در قاره اروپا که از کاهش جمعیت رنج می‌برد، انتظار می‌رود تعداد مسیحیان ساکن این قاره کاهش یافته و 65% کل ساکنان قاره را تشکیل دهند.

مسئولان این تحقیق بیش ار 2500 برگه آمار و گزارش رسمی مربوط به ساکنان بیش از 175 کشور را مورد مطالعه قرار دادند.

در سال 2010 تعداد مسلمانان جهان 1.6 میلیارد تن و تعداد مسیحیان 2.17 میلیارد تن بود اما در این تحقیق پیش بینی شده تعداد مسلمانان پس از چهار سال با مسیحیان برابری کند.

از طرف دیگر در این تحقیق پیش بینی شده تعداد یهودیان جهان نیز چندان افزایش نمی‌یابد به ویژه که 60% تعداد کل یهودیان جهان، بیش از 60 سال سن دارند.

این تحقیق همچنین پیش بینی کرده که مسلمانان تا سال 2050، 2.8 میلیارد از جمعیت جهان یعنی 30 درصد از ساکنان جهان را تشکیل دهند.

در مورد اقلیت‌های بی دین نیز جمعیت آنان کاهش خواهد یافت چراکه بیشترشان مسن هستند و تمایلی برای تشکیل خانواده‌های بزرگ ندارند.

طبق این تحقیق انتظار می‌رود تعداد مسلمانان طی 45 سال آینده بیشترین رشد را به ویژه در مناطق خاصی چون خاورمیانه، هند و صحرای آفریقا داشته باشد.

انتهای پیام

کد N779060

وبگردی