آفتاب
با اشاره به متن بیانیه مشترک ایران و1+5؛

رحمانیان: حرف‌های ضد و نقیض طرف‌های خارجی، برای مصرف داخلی‌ بیان می‌شود

رحمانیان: حرف‌های ضد و نقیض طرف‌های خارجی، برای مصرف داخلی‌ بیان می‌شود

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: کسانی که در داخل کشور به جای اعتماد به تیم مذاکره‌کننده حرف‌های طرف‌های خارجی را قبول می‌کنند نیت جناحی دارند. این درحالیست که حرف‌های ضد و نقیض طرف‌های خارجی برای همان کشورها مصرف داخلی‌ دارد.

محمد رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در رابطه با اظهارات طرف غربی مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهار کرد: آقای ظریف بر این مسأله تاکید کرد که دیگر طرف‌های گفت‌وگو ممکن است جهت مصارف داخلی‌شان اظهاراتی بیان کنند که خلاف واقع است.

وی ادامه داد: آقای ظریف علناً گفت که متن توافقنامه ایشان با خانم موگرینی یکی است که ایشان متن فارسی را قرائت می‌کنند و نماینده اتحادیه اروپا همین متن را به زبان انگلیسی را خواهد خواند.

وی همچنین گفت: عده‌ای که در داخل کشور به جای آنکه به مذاکره‌کنندگان اعتماد کنند حرف‌های طرف‌های خارجی را باور می‌کنند و از آن برای تحلیل‌هایشان استفاده می‌کنند نیتی به جز نیات جناحی و سیاسی ندارند. وقتی یک متن در انظار بین‌المللی خوانده و مطرح می‌شود باید مورد قبول همگان قرار گیرد. کسی که این متن را قبول ندارد به حتم نیت جناحی‌ خود را پیگیری می‌کند.

رحمانیان با اشاره به پیگیری اخبار تفاهمنامه لوزان توسط افکار عمومی در ایران و در سطح بین‌الملل خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسید که همه مردم منتظر اتفاقی مثبت و خوشایند بودند. سنگینی بار این انتظار هم بر دوش مذاکره‌کنندگان‌مان حس می‌شد. یکی از دلایل آن هم ادامه مذاکرات دو روز پس از وقت تعیین شده قانونی بوده است. به نظر من افکار عمومی داخلی و خارجی نقش تعیین کننده و مثبتی را ایفا کردند.

انتهای پیام

کد N778926

وبگردی